[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Radek Hnilica Radek na Hnilica.CZ
Úterý Prosinec 17 13:49:54 CET 2002

On Tue, Dec 17, 2002 at 01:20:47PM +0100, Jarda wrote:
> [...]

to lehke a krasne programovani musite vztahnout na Python versus
ostatni jazyky ve sve dobe a kategorii.  Sveho casu byl taky FORTRAN
jednoduchy a krasny.

Python je Python, je relativne jednoduchy ale nejjednodussi rozhodne
neni.  Ono taky zalezi jak tu jednoduchost pojmete.  Jestli nutne
potrebujete switch (case), tak muzete zkusit jiny jazyk.  Ze
skriptovacich je velice pekny Ruby.  A pokud chcete neco opravdu
mocneho, tak pokud vam nevadi zavorky, tak neni jine volby nez
Lisp/Scheme (Nejmocnejsi jazyky o kterych vim).

> switch - myslim, ze casem bude, Python se vyviji

Vyviji, Python drive a nyni je veliky rozdil.  Muzete si pockat ale
nikdo vas nemuze nutit.

> inkrementace - v cem je i++ lepsi nez i += 1, kdyz odhledneme od toho, ze
> inkrementovani je

Just a habit.

> v assembleru rychlejsi nez scitani? Pokud jde o prefixove a postfixove
> inkrementovani, to bych
> do Pythonu rozhodne netahal...

Dle meho nazoru to snizuje citelnost programu.  Jsou jine zpusoby jak
zkratit a zprehlednit zapis programu, pouzit jiny jazyk (ML, Haskel)

> preruseni nekolika cyklu najednou - da se obejit tou vyjimkou. Osobne mi to
> pripada porad
> lepsi nez goto.

Ted se mozna netrefim presne, konstrukce call-cc
(call-with-current-continuation) je vasim "Swis army knife".  Jeste jsem
do ni nepronikl.  POZN: Nevim je-li v Pythonu pritomna.

> Pokud mate pocit, ze vam Python vicemene vyhovuje, ale chtelo by to sem tam
> neco vylepsit,
> muzete to navrhnout (ale tady to nepomuze, my vyvoj Pythonu neridime :-)

Or just do it yourself.

--
Radek Hnilica <Radek at Hnilica dot CZ>