[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Michal Molhanec molhanec na seznam.cz
Úterý Prosinec 17 20:44:11 CET 2002

On Tue, 17 Dec 2002 17:17:48 +0100 Petr Mach <gsl na seznam.cz> wrote:

> Potrebuju a nepotrebuju. Da se to obejit pres if-elif-else, ale vadi mi
> to. Python ma byt udajne velmi jasny a prehledny, doslovne se o nem
> tvrdi, ze ho jsou schopni cist i neprogramatori a pak takovehle lapsy.
> Zrovna o switch nikdo nemuze tvrdit, ze by kod zneprehlednoval, spise
> naopak.

ja hlavne nechapu jakou vyhodu ma switch oproti if-elif-else. podle me
citelnejsi neni a tudiz je to naprosto zbytecna konstrukce a tudiz je skoda
ji zbytecne zaplacavat jazyk

> Casto take slysim hlasku, ze Python byl navrzen jako OOP jazyk. Jestli
> to je pravda, tak byl navrzen desne mizerne. Protoze veci jako len(pole)
> do cisteho OOP jazyka jednoduse nepatri.

jasne, ze byl navrzen jako jazyk s podporou OOP
nikdo ale nikdy snad netvrdil, ze byl navrzen jako ciste OO jazyk
BTW IMHO jsou veci jako len(pole) z hlediska OOP naprosto irelevantni

> Proc byste to tam netahal? Imho je to prehledne a nikdo nebude mit
> problemy s chapanim. Python by mel mit nejaky cil, poslani. Bud je cilem
> co nejjednodusi jazyk, kteremu se musi rict vse polopate (explicitne)
> a co nejnazorneji (tedy nejdriv zmenim promennou a pak ji teprve
> pouziji), ale pak to bude hodne ukecanej a tezkopadnej jazyk (a imho
> tohle kod znecitelnuje taky a ne malo) a pak si myslim ze se nebude
> hodit na nic jineho nez hrani. A nebo je cilem moderni dynamicky jazyk
> pro snadny a rychly vyvoj skutecne pouzitelneho software a pak tam
> [...]

podle me ne. nemyslim si, ze by snadnemu a rychlemu vyvoji prospelo
zaplacat jazyk takovymto syntaktickym "smetim" :-)

> To muzu, ale obavam se, ze to bude narazet na tu legendu o jasnem a
> citelnem kodu Pythonu, ktera by se tim narusila a ktera imho uz neni
> pravdiva (jestli nekdy byla).

myslim si, ze zadna legenda neexistuje, jedine co se tvrdi, ze diky
neexistenci tun nesmyslnych slozenych zavorek/begin-endu, stredniku ap. je
jazyk mnohem citelnejsi - a to i pro zacatecniky - nez treba C++, Java,
Object Pascal apod. A to podle me pravda je.