[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Jan Jakubuv cbboy na matfyz.cz
Středa Prosinec 18 00:01:56 CET 2002

Dobry den,

Petr Mach wrote:

> PHP umi mnohe vic, ale je to jazyk ktery je specializovan jen na
> reseni urcitych problemu, neni to univerzalni jazyk a ani se jim byt
> nesnazi a netvrdi to (az na ty uchylku s GTK).

jako co mnohem vic ?

> Ja ho vidim jako roztristeny, tezkopadny a nesrozumitelny.
>
> Ono asi bude treba take rozlisovat dva druhy zacatecniku. Zacatecnik v
> programovani a zacatecnik v Pythonu. Ja jsem to druhe, mam zkusenosti
> z mnoha jinych jazyku. Kdyz jsem se poprve zajimal o Python, tak jsem
> hned zpocatku narazil na pojmy jako list, tuples, dictionary a naznal
> jsem to jako silenost, kterou se nebudu zabyvat. Po case (tak rok az
> dva) jsem

v kazdem rozumnem textu o Pythonu je uvedeno, ze slovnik je asociativni
pole.
list neni jen tak obycejne indexovane pole a je vhodnejsi nazyvat ho
seznam uz jen z toho duvodu, ze ma metody typicke pro seznamy. rozdil
mezi polem a seznamem je ten, ze seznam je potencionalne nekonecny. v
kazdem rozumnem progr. jazyce s obdobnou strukturou se nazyva list
neboli seznam.
pole spise odpovida tuple, ale take se to nehodi protoze tuple nema
nektere typicke vlastnosti pole. tuple je rekneme spise vektor pevne
delky, ci n-tice.
Pokud mate zkusenosti z jinych programovacich jazyku tak vas mozna
zmatlo, ze Python je tak trochu neobycejny...

> [...]
> nejdou, coz me prinutilo se podivat co to vlastne je zac. List a
> dictionary je naprosto obycejne indexovane a asociativni pole a imho
> je zhuverilost to nazyvat jinak. Imho to je anti zacatecnicke, alespon
> pro zacatecniky meho typu. A tuples se pak uz da snadno popsat jako
> specialni indexove pole s omezenimi a z toho vyplyvajici nizsi reziji.
> Knihovny se tu nazyvaji moduly a vubec mi prijde, ze cela zakladni
> terminologie je zbytecne prekopana. Aspon ze zustaly tridy, metody a
> instance a nerika se tomu treba vzor, vnitrni funkce a kopie.

knihovny se nazyvaji moduly i jinde (viz Perl).

> Imho je tohle vsechno hloupy a zbytecny a znesnadnuje to vniknuti do
> Pythonu. A i ten uplny zacatecnik, ktery zacne s Pythonem, pak bude
> mit problemy s pouzivanim neceho jineho. I z tohoto duvodu si myslim,
> ze Python neni vhodny pro zacatecniky v programovani

nerekl bych.

Jan Jakubuv.

--
Prolog's love predicate:
love(X,Y):-women(X), man(Y), pretty(X), rich(Y).