[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Jan Samohyl samohyl na webseek.cz
Úterý Prosinec 17 22:04:14 CET 2002

Ahoj,

> Potrebuju a nepotrebuju. Da se to obejit pres if-elif-else, ale vadi mi
> to. Python ma byt udajne velmi jasny a prehledny, doslovne se o nem
> tvrdi, ze ho jsou schopni cist i neprogramatori a pak takovehle lapsy.
> Zrovna o switch nikdo nemuze tvrdit, ze by kod zneprehlednoval, spise
> naopak.

Pridavat switch ma podle me vyznam jenom tehdy, pokud to bude skutecny rozeskok, a ne jenom projizdeni moznosti jako v C nebo
v Pythonu elif-else. A i to se da nyni obejit pres slovnik.

> [...]
> to je pravda, tak byl navrzen desne mizerne. Protoze veci jako len(pole)
> do cisteho OOP jazyka jednoduse nepatri. A jestli Python puvodne nebyl
> OOP jazyk, tak pak bych rad vedel, kde se tyto famy berou. Stejne tak
> bych red vedel, proc (at uz Python je jako OOP navrzen od pocatku nebo
> ne) je tak nekoncistentni, ze kombinuje dohromady jak pole.append() tak
> len(pole). Chapal bych, kdyby bylo mozne oboji, len(pole) i pole.len,
> kde prvni varianta by tam byla z dduvodu zpetne kompatibility, ale
> takhle? Pak mi to rozhodne nepripada jako jazyk dobry na vyuku.

Kdyz vam vadi toto, zkuste Smalltalk. To je cisty objektovy jazyk, dynamicky jako Python. A je mozna i popularnejsi, alespon v
nekterych kruzich. Free implementace (ackoli ne z nejrychlejsich) je GNU Smalltalk. A navic, existuji pro nej i JIT kompilery,
coz je zatim u Pythonu ve stadiu zrodu (popravde receno, ani obycejny Python moc neoptimalizuje).

> Nez goto jo. Ale napr. reseni z PHP (napr. continue 2) mi prijde idealni
> a maximalne prehledne.

A co pouzit Iterator? No, mozna ne. :)

> To muzu, ale obavam se, ze to bude narazet na tu legendu o jasnem a
> citelnem kodu Pythonu, ktera by se tim narusila a ktera imho uz neni
> pravdiva (jestli nekdy byla).

Ta legenda vznikla tak, ze cokoliv je citelnejsi nez Perl. ;-)

S pozdravem Jan Samohyl