[python] db modul

Petr Stanek snek na penguin.cz
Neděle Červen 16 11:07:51 CEST 2002

On Sat, 15 Jun 2002 09:19:39 +0200
Petr Vanek <vanous na penguin.cz> wrote:

> zdravim,
>
> tak jsem po par dnech zkouseni zavrhl Tcl/Tk/Tix GUI z duvodu nedostatku
> widgetu, slozitosti a pod

Mam naprosto stejny nazor, jen jsem ti nestacil jej sdelit :)

> a nainstaloval (pomalejsi) wxWindows
> (wxgtk2.2-py v debianu). zatim to testuji kratce, ale vypada to
> pekneji, intuitivneji a kvalitneji nez Tkinter a spol.a zda se, ze to ma
> vsechny widgety, ktere potrebuji. Taky musim jeste otestovat slozitost
> instalace na win32 stroj, at vim, co to obnasi...

Ten toolkit WX mne napadl jako prvni snadna alternativa.

Snadnost instalace pod Win32 beru jako prvni podminku pouzitelnosti.

> stale ale jeste nemam jasno z hlediska volby databaze - nechci sql
> server a pri prochazeni dokumentace jsem zjistil, ze nektere
> souborove dbaze podporuji syntaxi sql prikazu (DB2, soliddb), coz se mi
> libi, nicmene pro kompilaci DB2 nemam potrebne knihovny (a pro ne
> nemam misto na disku) a ze standartnich modulu je v pythonu ihned k
> dispozici bsddb, ale ne pres sql, ale pomoci vlastnich api (jestli se
> nepletu). sql syntaxe by se mi pochopitelne libila, muzete mi neco
> doporucit?

No napada mne spise dotaz pokud nechces primo SQL tak kolik budes mit tech
zaznamu v "flieDB"? Mozna by stalo za zvazeni pouzit dnes popularni XML.

Pokud by ten pythonovskej modul pristupoval k filedb pres sql syntaxi tak by
to bylo super :)

> nejak se nemuzu docist, ktery z db modulu - typu bych
> mel pouzit a nespalit se...kriteria nemam velka: nezalezi mi vcelku
> na mnozstvi zabiraneho mista, rychlost - nemusi byt velka, ale kdyby
> byla alespon stredni, podpora zakladnich datovych typu (text, int...),
> urcite budu potrebovat delat vazby mezi tabulkami, ale to uz je asi
> spise otazka dotazovaciho jazyka (ev. rozhrani).

Napis primo ze hledas PyFand (PCfand) ;)

--
S uctou Snek