[python] [ Introducing the PythonBusinessForum] - DELSI

Petr Vanek petr.vanek na ika.cz
Úterý Květen 21 17:51:00 CEST 2002

On Út, 2002-05-21 at 13:56, Jarda wrote:
> Dobre odpoledne!
>
> Je to mozna trochu OT, ale co Te na VisualWorks odradilo
> a cekas, ze v Pythonu najdes? SmallTalk se svoji filosofii se mozna
> moc nehodi na skriptiky, ale komplexni prostredi typu VisualWorks
> bych pro Python *velmi* uvital.

mozna, ze je pojem "odradilo" prilis silnym slovem, ale mam
pocit, ze Visual Works (NE smalltalk!) vyrostlo v podivneho
molocha, ktery se ubira smerem v jamu pekelnou ;)

protoze se zajimam - zejmena, ale nejenom - o webove aplikace
a kombinace VW + Visual Wave holt neni podle meho gusta
(dokonce ve verzi VW5.2i obsahuje zavazne chyby, ktere vyrazne
omezuji funkcnost, coz je neskutecny "oser". btw fractal.cz
to resili preprogramovanim podedene komponenty).
Myslim tim hlavne tohle:
Dobra, potrebuji webovou aplikaci. Proc k tomu ale musim
mit virtualni stroj (ok, tohle chapu :)) narvany nepotrebnymi
komponentami (GUI, OS dependent apod...)?

Situace stejna i v pripade pouziti Classic Blend misto Visual Wave.

V pripade GUI aplikaci mi prilis nesedi to, ze si VW "taha"
sve knihovny widgetu, resp. jejich klonu (motif, win32 apod.),
a nevyuziva rekneme nativni interface jednotlivych architektur
(Qt, GTK, Win32 ...) pomoci ryznych vazeb (PyGTK???). Ovsem
v teto oblasti s pythonem jeste nemam zkusenosti.

Aby ale nevznikl dojem, ze mne VW neskutecne prudi! Mam jenom za to,
ze se vyborna myslenka dostala do slepe ulicky.
Libilo by se mi spise robustni IDE se vsim, co k tomu patri,
nez "komplexni system", ktery, ac puvodne navrzen tak, aby nebyl
monoliticky, se jim pomalu, ale jiste stal.
Vytecne my bylo, kdyby existovala moznost, jaka existuje ve VW,
UML OOP (nebo jiny - OMT apod.) navrh (MetaEdit+) -> generuj kod
(Python) -> IDE (editace, debugger, trace atd.) -> aplikace.
Nebo snad neco takoveho existuje?

BTW pekne aplikace jsem ve VW videl a pouzivam. MetaEdit+,
interface k ArcGIS... nebo treba www.fractal.cz.

Od pythonu ocekavam zejmena zjednoduseni vyvoje samotne aplikace
(ne navrhu!), ale jak rikam, jsem jeste na startovni care.

uff. je to nejae zmatene, ale snad se tim prokousete :)

         Petr Vanek
      petr.vanek na ika.cz
  ----- www.yarpen.cz --------
Kuolema Kaikille (Paitsi Meille)