[python] PyQt a Qt aplikace

Jan Svec honza na py.cz
Úterý Říjen 22 09:34:16 CEST 2002

On 22 Oct 2002, Petr Vaněk wrote:

> hraju si s novou featurou Scribusu - skriptovani
> pythonem. Vzhledem k tomu, ze se mi prilis (vubec)
> nelibi Tk (Tkinter), zkusil jsem pouzit PyQt
> (Scribus je Qt aplikace, takze by UI skriptu
> mohlo vypadat konzistentne).

Mate pravdu, Tk (a potazmo TkInter) neni co do UI
to prave orechove. Osobne pouzivam GTK, jsem na
nej zvykly a je mi sympaticky, protoze cely je
napsano v C.

> Jenze ouha, pri spisteni skriptu mi Scribus
> spadne (SIGSERV) s tim, ze (celkem logicky)
> muze byt pouze jeden objekt QApplication.
> Jak tohle obejit? Priznavam, ze s Qt se hrabu
> 2 dny.

Abych priznal barvu, musim rict, ze nevim. Sam
jsem delal podobne pokusy s gvim, ktere je
zkompilovane s podporou GTK a Pythonu, zkousel
jsem vsechno mozne, nakonec jsem se dostal k tomu,
ze se mi nejaky widgety podarilo vytvorit, ale uz
jsem k nim nedokazal navazat prislusne handlery
eventu. Prisel jsem take na to, ze pygtk mi dovoli
vytvaret widgety, aniz by muselo byt ziniciovano
(ono ho totiz ziniciovalo gvim), kazdopadne pri
kazdem pokusu o svazani udalosti s handlerem to
jakoby naoko vyslo, ale pri vyvolani tehle
udalosti cele gvim skoncilo na SIGSEGV.

Zkuste tedy, pokud PyQt dovoli, nevytvaret objekt
QApplication, ale rovnou nejake widgety, pak take
zkuste navazat udalosti a napiste, jak se dari.

Nashledanou

--
S pozdravem
Jan Svec