[python] Re: GUI Aplikace - wxPython - cim navrhovat

Milan Zamazal pdm na zamazal.org
Pátek Srpen 22 11:05:02 CEST 2003

    JV> Krasny den, Sem zacatecnik v pythonu, jelikoz se snazim v
    JV> pythonu napsat jednu GUI aplikaci dival jsem se jak na
    JV> to. Zjistil jsem ze existuje projekt wxPython ktery umozni
    JV> vytvaret dialogove okynka a formulare. Projekt vypada slybne.

    JV> Jelikoz netouzim formulare navrhovat primo v kodu uvital bych
    JV> nejaky nastroj na navrch formularu. Stahnul jsem si programek
    JV> boa-construktor ale zda se mi prilis nestabilni(No moc snim
    JV> neumim).

Nevím do jaké míry je nestabilní samotné Boa-constructor, každopádně
musíte počítat s tím, že poměrně nestabilní je i samo wxPython.  Velká
většina té knihovny je napsána v C, takže pokud něco v programu uděláte
špatně, máte dost slušnou šanci narazit na segmentation fault.

    JV> Muzete mi poradit co a jak pouzit na navrch GUI aplikace ?

Kromě Boa-constructor nevím o ničem, ale můžete se zkusit podívat na
http://wiki.wxpython.org/index.cgi/Getting_20Started, třeba něco
najdete.

Jste-li začínající programátor obecně, lze použití takového nástroje
doporučit.  Jste-li programátor pokročilejší, tak naopak doporučuji
podobné nástroje vůbec nepoužívat.  Mnohem lepší z hlediska dlouhodobé
práce, a to co se týče psaní nového GUI kódu i údržby starého, je udělat
si vlastní třídy představující vaše typická GUI schémata a provádějící
řadu sestavujících akcí (například rozložení prvků v okně) automaticky a
podobu GUI pak vytvářet parametrizací těchto tříd.  Zapsat nebo upravit
jednoduchou specifikaci v podobě pythonového kódu je obvykle mnohem
jednodušší než vyrábět totéž v nějakém nástroji vyžadujícím spoustu
ruční práce.

Milan Zamazal

--