[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Jan Jakubuv cbboy na matfyz.cz
Pátek Srpen 22 11:05:16 CEST 2003

Dobry den,

Jaroslav Pachola wrote:

>Ale jo, proc ne, pokud se to vam ostatnim libi. Ja akorat, ze pod pojmem
>"strucny seznam" bych si predstavil spis neco jako [1, 2, 3]. Jenom tak pro
>zajimavost, v Haskellu je to v anglictine taky "list comprehension"?

tak na to sem se schvalne koukal a zjistil jsem, ze ano. A Haskell
prejal pojem "list comprehension" zase z Lispu :-).
jinak se casti "for x in set" v haskellu rika generator (generator) a
podmince "if  cond" se rika guard (obvykle se preklada jako zavora).

a ted si vzpominam, ze jsem se jiz setkal i s terminem "mnozinovy zapis
seznamu". to je take docela vystizne ne ?
mozna lepe je to videt v Haskellu, kde se pouziva notace:
[ vyraz | promenna<-mnozina, ..., zavora, ...]
coz docela presne odpovida mnozinovemu zapisu obvyklemu v matematice:
{ vyraz | promenna \in mna, ..., zavora } (kde \in je symbol nalezeni)
nebo tedy pythonovskemu:
[ vyraz for promenna  in mna ... if zavora ].

S pozdravem Jan Jakubuv.

--
Prolog's love predicate:
love(X,Y):-women(X), man(Y), pretty(X), rich(Y).