[python] Twisted

tdc tdc na phreaker.net
Pátek Srpen 22 11:05:22 CEST 2003

Ahoj,
vidim, ze se tu zatim vsichni venujete spis Zopu nez Pythonu obecne, tak
jsem se rozhodl trochu Vas vytahnout ze stereotypu (a jak jinak nez
dotazem :)).
Delate tu nekdo v Twisted? (http://www.twistedmatrix.com/). Uz asi 3x
jsem narazil na tenhle framework a pokazdy si rekl, ze by bylo asi hezky
v nem napsat, ale nakonec jsem to vzdy udelal v necem jinem. Ted uz
nechci couvat, ale porad zatim stojim tak nejak na mrtvem bode.
Zakladnim problemem je spatna, ci zadna dokumentace. Twisted se rozviji
pomerne rychle a tak vetsina 'puvodni' dokumentace je uz solidne
zastarala a updatuje se snad jen uplne zakladni tutorial jak napsat echo
server a qotd server. Dal uz nic - az nekde na konci je par
(polo)hotovejch produktu a par (neokomentovanych) ukazek v adresari
'examples', ktere jsou navic napsane zpusobem jaky samotni vyvojari
twistedu oznacuji jako 'rychle hacky' (a ktery se od psani vetsich
twisted aplikaci trochu lisi).
Mym cilem je napsat si vicemene obecnej chatserver, kterej bych
doplnoval funkcema podle pozadavku toho ktereho projektu. Twisted me
nalakal udavanejma moznostma (asynchronni DB pristup + connection pool,
distribuovane systemy, perspective broker a podobne ozdoby :-)), ale
zatim se mi nedari ani zacit (jsem holt lama.. :)).
Soucasnej chatserver, ktery jsem potreboval pro jeden projekt je zalozen
na Meduse (jo, presne na te, na ktere jede Zope), ale ta je dost
'prosta'.. Vetsina veci, co uz Twisted ma by se do ni muselo dodelat na
miru a na to mi bohuzel moc volneho casu nezbyva. Naopak jeji plus (a i
duvod proc jsem si ji z pocatku vybral) je to, ze k ni je slusna
dokumentace a hlavne funkcni a popsane priklady (dokonce funkcni
chatserver je primo jeden z prikladu, takze me stacilo ho jen upravit
pro specialni protokol). U Twistedu by melo byt neco podobneho
(jmenovite game-engine TwistedReality), ale ten ma byt pristupnej jen
pres CVS a ani na tom uz neni (vytahnout si starsi verzi neni reseni,
protoze API se od ty doby razantne zmenilo).
Najde se tu tedy nejaka dobra duse, co s tim pracuje a byla by ochotna
mi helfnout nejakejma prikladama, nebo jakkoli jinak?

tdc