[python] Re: parametry prikazove radky

garabik-news-2002-02 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2002-02 na kassiopeia.juls.savba.sk
Pátek Srpen 22 11:05:28 CEST 2003

Blade <barinap na zln.cz> wrote:
> Dobry den,
> jsem uplny zacatecnik v Pythonu.Zrovna se probiram knizeckou Nebojte se
> programovat, ktera je i o Pythonu.
> Na zaklade cviceni jsem si chtel udelat programek na vypocet dph.Na
> prikazove radce bych zadal napr. dph.py 22 100
> a program by mi spocital s castky 100 22 procentni dph.
> V C to nebyl problem, ale v Pythonu nemuzu prijit na jak prevest retezec na
> cislo.Ma python nejake podobne funkce jako je v C atoi ?

int(retazec)
float(retazec)
long(retazec)

> Zkratka nemuzu prijit na to jak donutit Python aby paramtry co mu zadam na
> prikazove radce bral jako cisla a ne retezce.

int(sys.argv[1])

| Radovan Garabík http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |