[python] Oficialni oznameni

Jan Svec honza na py.cz
Pátek Srpen 22 11:05:37 CEST 2003

On Wed, 12 Mar 2003, Jan Samohyl wrote:

> To je pravda. Treba kdyz se vezme python konference, tam lidi posilaji celkem dost i takovych velice zacatecnickych dotazu (na
> ktere bych ja, predpokladam, byl schopen odpovedet). Ale tady (pokud uz nekdo neco posle) jsou dost technicky a
> specializovany, treba ja ani nevim co to je plone a zope neznam. Asi to tady vsichni skvele umeji, a nebo si poradi sami. ;-)

Presne tak jsem to myslel.

> Pokud to nekoho zajima, prepsal jsem do PyQt ten tutorial priklad, co byl v originalnim qt, protoze jsem nemel zadnou
> dokumentaci, a neznal poradne ani qt. Takze jestli to nekdo chce... Ale ja jsem ohledne PyQt dost skepticky, zrejme to bude
> pekne pomale. Python imho potrebuje, aby to puvodni gui bylo v C, ale Qt tam pridava vlastni dynamickou typovou identifikaci a
> to spolu s tou Pythonovskou uz musi byt zbytecny balast. A jestli to PyQt generuje neco jako SWIG, tak to uz vubec. Ale ja
> nevim, mluvim jako laik.

Moje zkusnost, kterou jsem nabyl pri psani posldniho clanku
pro ROOT.cz, ktery je prave o PyQt je, ze to vubec neni tak
spatne. Prepsal jsem cely  priklad helloworldu z C++ do
Pythonu a dostal  jsem z nej asi polovicni rychlost nez u
C++, coz je na mem P200 slusny vysledek.

> Me by zajimal nekdo, kdo sdili me nadseni pro iteratory. Chtel jsem napsat synchronni server pres iteratory, posilal jsem o
> tom dotaz do python konference, ale moc ohlasu to nemelo. Idea - je obsluzna select smycka, ta vola iteratory kecajici s
> klientem, ktere vzdy vyberou nejakou pomocnou promennou a yieldnou odpoved a tim je to (ten dialog) prehledne v jedne funkci a
> pritom "paralelni". Na superserver to asi neni, ale lepe se to kontroluje nez vlakna. Co myslite vy?

Myslis iteratory nebo generatory? Ono je  to podobne, jenze
u iteratoru se vic nadres, protoze si musis veskerou uschovu
dat napsat sam, zatimco generator je  takovy hybrid mezi
funkci a iteratorem.

> Mimochodem, jak je to vlastne s temi vlakny? Nekde jsem slysel, ze python ma global lock, jake to ma dusledky? Ze vlakna
> nechodi jak maji na multiprocesorech?

Je to tak a nevi se, jak z  toho ven... Na multiprocesorech
nedelam, ale urcite to tam bude problem. Zatim toto byla pro
mne jedina vada na krase Pythonu, kterou jsem nasel.

> Co je zajimave, hadali jste se tu, jak je python objektove orientovany, ale on neni jen OO, ale i dost funkcionalni (viz
> treba strucny seznam, iteratory). Ted jsem narazil na jedny stranky, a ten clovek psal, ze pokud se vam nelibi lisp, mate
> zkusit python, ze je to pry hodne podobne. Je to proste takovy kouzelny hybrid. ;-)

Presne tak!

--
Jan Svec       | Znate jazyk Python? NE? |