[python] Re: igui2

Milan Zamazal pdm na zamazal.org
Pátek Srpen 22 11:05:46 CEST 2003

    ZP> Kamarad vedl kdysi cviceni z operacnich systemu (nebo cecka?)  a
    ZP> jako semestralni projekt meli studenti naprogramovat kalkulacku.
    ZP> Pouzity jazyk C, pouzite rozhrani Xlib (tehdy jeste vladl Motif
    ZP> a byl za $$$). Behem cca 3-5 3-hodinovych cviceni bylo
    ZP> vymalovano.

    ZP> Uznavam ze graficka kalkulacka je mnohem jednodussi nez obecny
    ZP> toolkit ale gui toolkit o moc slozitejsi widgety nepotrebuje.  a
    ZP> furu veci (zapouzdreni, eventy, sprava geometrie) dela
    ZP> nezavisle.  Sam jsem v xlibu nikdy nic nenapsal, takze to berte
    ZP> pouze jako napad a nezavazne tlachani.

To jsem nějak nechytil -- věci jako Gtk+ nebo Qt se přece starají
i o zapouzdření, události a správu geometrie, ne?

Je fakt, že předpřipravených widgetů člověk moc nepotřebuje.  Jeden
zajímavý toolkit jich má následující sadu: tlačítko, vypínač, rádiový
přepínač, menu, scroll bar, slider, textové políčko, editor.  Řekl bych,
že to fakt celkem stačí.  V manuálu je ovšem této problematice věnována
pouze jedna kapitola z třiceti, takže úspěšné naprogramování pár
primitivních widgetů bych jako příklad toho, že v Xlibu lze snadno
udělat všechno, neuváděl.

Kalkulačka je naprostá trivialita.  Z osmi výše uvedených widgetů
používá pouze dva a uživatelské rozhraní nemá prakticky žádné požadavky.
Její kód lze v high level toolkitu napsat na 100 řádků, kde třetinu
zabírá logika kalkulačky, třetinu specifikace rozhraní (co má být
napsáno na tlačítkách, apod.) a třetinu "programování" rozhraní.  Na
takové věci může člověk použít opravdu cokoliv a pokud se v tom dobře
vyzná, měl by být za hodinu hotov.  Ale psát třeba pořádný webový
prohlížeč v Xlibu bych věru nechtěl...

Milan Zamazal

--
Free software is about freedom, not about free beer.  If you care only about
the latter, you'll end up with no freedom and no free beer.