[python] globalni promenne

Jan Matejka matejka na datasys.cz
Úterý Únor 11 22:45:05 CET 2003

> Kdyz udelam dalsi modul s func2(), tak tuto funkci mohu ve func1()
> pouzivat, maji stejny namespace, ale globalni promenou ne, proto
> myslim ze se to stejne nechova.

Me to pripadá, ze pokud se  provede from glob import * tak se do slovníku
modulu kopírují z importovaného modulu promenné a objekty. Pricemz funkce je
objekt, tedy se do slovníku modulu nakopíruje pouze reference na tuto
funkci, v prípade datové promené kopírování vede na vytvorení nové instance
promenné. Pokud by v Pythonu existoval mechanismus pro vytvárení referencí
na promenné (ukazatel) tak by Vase potreba sla tímto zpusobem vyresit.

Pythonové formátování se mi zpocátku líbilo protoze jsem zvyklý v C atd
formátovat takto:

if(a>b)
    {a=a+1;
    b=a;
    }
else
    {sdfsdfs();
    ghsfdfsdf();
    }

ale casem mi v Pythonu (nedelám v nem moc) zacalo vadit, ze editory
nepodporují oznacení bloku stejné úrovne a není klávesová zkratka pro skok
na zacátek a konec bloku.

Jan Matejka

---
Odchozí zpráva asi neobsahuje viry.
Verze: 6.0.449 / Virová báze: 251 - datum vydání: 1/27/03