[python] zope - mime - ms excel

Petr Prikryl Prikryl na skil.cz
Středa Červenec 16 07:59:46 CEST 2003

> From: ViNiL
> [...]
> Hm, ma zkusenost pravi, ze "comma" ctou v M$ jako "semicolon", takze
> zkus opakovat ten prvni pokus, ale se stredniky...

Přihodím kousek své zkušenosti s Excel a csv.
V naší aplikaci jsme potřebovali generovat výstup
pro Excel. Formát CSV se ze začátku zdál být
jasnou a jednoduchou volbou. Postupně se ukázalo,
že je naprosto nepoužitelný z těchto důvodů:

 - V závislosti na jazyku Windows a na nastaveném prostředí
   někdy uvažuje jako oddělovač čárku a někdy středník.
   (Tady si nejsem jistý, ale v americké verzi windows je
   CSV snad pořád CSV.) Ze strany toho, kdo to exportuje,
   se to nedá ovlivnit.
 - Podobně, někdy v reálných číslech vyžaduje použití desetinné
   čárky a někdy desetinné tečky. Tady jsem si zcela jistý.
 - I když už připravíte "český" CSV (středníky jako oddělovače
   a desetinné čárky), chová se Excel jinak, když soubor)
   s příponou .csv odklepnete (spustí se Excel a načte se soubor),
   a jinak, když nejdříve spustíte Excel a necháte onen soubor
   načíst.

Nakonec jsme to museli stejně řešit přímou prací s komponentou
Excel a přímým generováním .xls. Zatím jsme stejně ještě nedořešili
problém s rozpoznáním, kdy chce pro nastavované formáty čísel
používat desetinnou čárku a kdy desetinnou tečku. Archeologické
práce a temné rituály odkládáme až na to bude čas.

Petr

--
Petr Prikryl (prikrylp at skil dot cz)