[python] Oficialni oznameni

Jan Svec honza na py.cz
Úterý Březen 11 13:12:41 CET 2003

ON Tue, 11 Mar 2003, ViNiL wrote:

> S tim bych souhlasil. Ale ten obsah je dost na vas. Neni v mych moznostech to
> cele delat sam -- rad pomohu a zejmena na te technicke urovni, ale dokud tu
> nebude vice aktivnich lidi (nebo mene, ale vice aktivnich :-), tak to bude
> takove vselijake.

No jasne, s tim souhlasim. Mimochodem, uz brzo to bude rok,
co "to vsechno" ViNiL zacal (viz
http://www.linux.cz/lists/archive/linux/147202.html).

> Ja si myslim, ze se to pozvolna ubira stale k lepsimu. Muzeme se dohadovat o
> tom, ze pozvolno je moc pozvolne, samozrejme. Rekl bych, ze to chce cas.
> Zacinaji teprve vychazet knizky o Pythonu a dokud tu nebude takovehle zazemi,
> tak nejaka "masova" propagace bude na nic.

Zacal bych navrhem zdola nahoru, tedy co mame a z toho
udelame co chceme. Takze zacnu:

1) Funkcni konference - lidi je v ni prihlaseno dost, provoz
je spise slabsi, cim to? Osobne si myslim, ze to nebude tim,
ze v Pythonu je malo problemu...

2) Funkcni web s publikacnim systemem - ani nevite, jak je
tohle dulezite, v Plone toho sice moc nenaprogramujete, ale
uvedomte si, ze toho mnoho ani programovat nemusite. Kdyz
jsem se nachomytl vzniku sdruzeni CZilla
(http://www.czilla.cz), nedokazete si predstavit ty
problemy, co meli s tim, nez se jim podarilo udelat funkcni
web.

3) Poloprazdny rozcestnik - zde je spousta prostoru pro
ostatni, rozcestnik bych si predstavoval bohatsi.

4) Dokumenty - vezmeme dokumenty, ktere tu jsou: Glosar,
Tutorial, serial Letajici cirkus, ktery vychazel pro ROOT.cz
(krome poslednich dilu, na ktere jeste nevyprsela lhuta 1/2
roku od zverejneni), v soucasnosti ve volnem case prekladam
rozhovory s Guido van Rossumem
(http://www.artima.com/intv/guido.html), preklad
na http://www.py.cz/Members/honza/GuidoVanRossum .

Pred casem se zde nekdo zminoval o rozpracovanem prekladu
reference... Vite jeste nekdo o necem?

5) Projekty - byl bych rad, kdyby kolem PyCZ vznikla jakasi
komunita vyvojaru (treba nejen ceskych) a kazdy aby vedel,
jake projekty ma rozdelane, co ho na Pythonu zajima atd.
Proste takove lepidlo mezi programatory.

> [...]
> pro obrazky soubory atd.). Samozrejme, ze jde cokoliv doprogramovat, ale
> dokud nezacne kynout obsah, nechce se mi psat (A UDRZOVAT!!!) nove veci...
> Zkusme zatim plodit ruzne recenze, mini-howto, ukazky realnych pouziti,
> reklamu na ruzne kurzy, publikace, nabidky a poptavky prace apod. To jsou
> vsechno veci, kvuli kterym netreba nic programovat, a ktere mi ted pripadaji
> nejsmysluplnejsi. Rekl bych, ze je potreba si ujasnit, jestli se chcete
> profilovat do pozic "guru" nebo pomoci propagaci Pythonu a jeho produktu
> (programovaci jazyk je vzdy "nezajimavy", dulezity je program).

Moje rec.

> pozn. redakce: kdyz vytvorite nejaky pekny dokument, nezapomente zazadat o
> zverejneni!!! Tak se dostane ke svemu auditoriu.

OK, ucebnice odeslana.

> hledat: zmeneno behem X dni
>
> Pokud vas napadaji nejake prednastavene dotazy, sem s nimi.
> Ale kdyby uzivatele sve veci nalezite zverejnovali, tak se vam napise jejich
> seznam v okamziku loginu...

Podle meho se spousta lidi jen zaregistrovala a nic :(
Jen se podivejte do seznamu uzivatelu.

> Hezky napad, ale viz vyse -- pripada mi to jako dost prace o male hodnote..
> (v tuto chvili)

No jasne, me spis zajimalo to vytvareni novych komponent.

> Co udelat nejaky pythonovsky kurz po e-mailu? Ze bychom vzali Honzuv prelozeny
> tutorial, rozstrihli ho do kapitol a udelali e-mailovy automaticky kurz po
> vzoru ruznych e-learningu? Nejspis zadarmo. Myslite si, ze by to mohlo mit
> nejaky uspech?

No mozna ze jo, ale nejsem si jist uspechem. V Cechach by na
to moc lidi nepristoupilo, pro ne je vyhodnejsi jedno PDFko,
do ktereho se v pripade potreby podivaji. Kdyz uz jsme u
toho, do rozhoduju se, jestli do Ucebnice nepridat nektere
pasaze ze serialu pro ROOTa, udelat neco jako prilohy
venovany jednotlivym modulum?

Ale spis bych udelal neco jako "souteze", cili vzdycky by se
vyhlasilo tema (napr. 1 na 14 dni) a resitele by mohli
posilat sve reseni, na konci by bylo vyhodnoceno
nejelegantnejsi, nejpromyslenejsi, nejvtipnejsi reseni... Co
vy na to? Pokud jde o organizaci k tomu, urcite bych se toho
mohl ujmout, spis jde o "ceny" apod., co treba v dolni casti
webove stranky vyhradit i ikonku pro prave vladnouciho
viteze?

--
Jan Svec       | Znate jazyk Python? NE? |