Re: [python] zope a dynamické třídění výběru z sql

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Středa Březen 12 17:00:50 CET 2003

On Wed, 5 Mar 2003 17:51:38 +0100, you wrote:

>Inu, ja se domnivam, ze nejcastejsi zpusob realizace teto zalezitosti je
>pomoci parametrizovatelneho ORDER BY toho SELECTu. Takze bych nemluvil o
>nejakem programovani, protoze nazvy jednotlivych sloupcu jsou proste odkazy na
>tu samou stranku jen s patricnym parametrem.
>
>Odpovida to na otazku?
Tak jsem se do toho pustil, je to pro mě jako pro nováčka poněkud pomalé (často
je to metodou hledání slepých uliček), ale aspoň se to mám na čem učit.

Měl bych tento dotaz k tématu:
Mám ZSQL metodu s tímto obsahem a parametrem order_by
SELECT sloupec1, sloupec2
  FROM tabulka
  ORDER BY <dtml-var order_by>

Aby mi nějaký "nehodný chlapec" neudělal něco ošklivého v datech, měla by být
proměnná order_by nějak "oeskejpovaná". Pokud ale použiju sqlvar, bude výsledná
proměnná uzavřena v uvozovkách a to nechce postgresql sežrat. Do té proměnné
sqlvar chci dávat název_sloupce - nechci to dělat číslem - to by fungovalo, ale
to se mi nelíbí.

Jak to děláte vy?

Budu mít ještě milion dotazů, tak se mnou mějte trpělivost ;-)
--
        Jiří Lisický                      ČD KMŽP Olomouc
e-mail: lisicky na datis.cdrail.cz           Vídeňská 15