[python] Oficialni oznameni

Jan Samohyl samohyl na webseek.cz
Středa Březen 12 01:22:32 CET 2003

Ahoj,

> Ono jde o to, ze svet Pythonu je prilis velky na nasi malou
> komunitu a temer kazdy clovek dela v necem jinem nez ten
> druhy :(

To je pravda. Treba kdyz se vezme python konference, tam lidi posilaji celkem dost i takovych velice zacatecnickych dotazu (na
ktere bych ja, predpokladam, byl schopen odpovedet). Ale tady (pokud uz nekdo neco posle) jsou dost technicky a
specializovany, treba ja ani nevim co to je plone a zope neznam. Asi to tady vsichni skvele umeji, a nebo si poradi sami. ;-)

I kdyz on svet pythonu taky neni zase tak velky (ve srovnani treba s php nebo javou, a pritom je lepsi). Mimochodem, jak je to
se zamestnanim? Shani nejake firmy programatory v Pythonu? V konferenci pythonu si nekdo stezoval, ze ma malo knihoven a
nejsou moc sikovne navrzeny (s cimz bych obcas souhlasil).

> PyQt je vyborna vec (osobne si myslim, ze lepsi nez wx),
> takze jestli mas chut, pis, pis, pis, pak si to prectu a dam
> ti vedet :)

Pokud to nekoho zajima, prepsal jsem do PyQt ten tutorial priklad, co byl v originalnim qt, protoze jsem nemel zadnou
dokumentaci, a neznal poradne ani qt. Takze jestli to nekdo chce... Ale ja jsem ohledne PyQt dost skepticky, zrejme to bude
pekne pomale. Python imho potrebuje, aby to puvodni gui bylo v C, ale Qt tam pridava vlastni dynamickou typovou identifikaci a
to spolu s tou Pythonovskou uz musi byt zbytecny balast. A jestli to PyQt generuje neco jako SWIG, tak to uz vubec. Ale ja
nevim, mluvim jako laik.

Me by zajimal nekdo, kdo sdili me nadseni pro iteratory. Chtel jsem napsat synchronni server pres iteratory, posilal jsem o
tom dotaz do python konference, ale moc ohlasu to nemelo. Idea - je obsluzna select smycka, ta vola iteratory kecajici s
klientem, ktere vzdy vyberou nejakou pomocnou promennou a yieldnou odpoved a tim je to (ten dialog) prehledne v jedne funkci a
pritom "paralelni". Na superserver to asi neni, ale lepe se to kontroluje nez vlakna. Co myslite vy?

Mimochodem, jak je to vlastne s temi vlakny? Nekde jsem slysel, ze python ma global lock, jake to ma dusledky? Ze vlakna
nechodi jak maji na multiprocesorech?

Mate nekdo zkusenosti s pygame, pysdl apod.?
A nevite nekdo o nejake (nejlepe strategicke) open source hre, ktera by byla skriptovatelna v pythonu?

Co je zajimave, hadali jste se tu, jak je python objektove orientovany, ale on neni jen OO, ale i dost funkcionalni (viz
treba strucny seznam, iteratory). Ted jsem narazil na jedny stranky, a ten clovek psal, ze pokud se vam nelibi lisp, mate
zkusit python, ze je to pry hodne podobne. Je to proste takovy kouzelny hybrid. ;-)

Taky by bylo fajn, kdyby sem aspon nekdo poslal, kdyz vyjde nova verze (i alpha/beta) Pythonu.

S pozdravem Jan Samohyl