[python] Navrh datoveho modelu v ZODB

Petr Vaněk petr.vanek na ika.cz
Pátek Květen 9 11:19:56 CEST 2003

Dne pá 9. května 2003 08:26 Robo Cernansky napsal(a):
> Chcem trochu pricuchnut k objektovym databazam a vybral som si, ako
> inac, ZODB + Python. Potreboval by som vsak nejaky dobry zdroj
> informacii. Literatura, co som nasiel na internete, vacsinou len
> popisuje pracu so ZODB balikom. Ja by som vsak potreboval nieco ohladom
> navrhu datoveho modelu a prace s nim v Pythone.

predem upozornuji, ze zkusenosti se ZODB nemam, ale pricuchnul jsem
k nekolika oodbms.

> Trapia ma otazky ako napr.: Ako robit nieco ako selekty? Co pouzit ako
> kluc a co ako hodnotu v BTree? A co indexovanie? Ako by som spravil
> "vztah N:N", ktory sa v relacnom svete riesi prepojovacou tabulkou; robi
> sa to tak aj v objektovych DB?

vetsinou je prace s objektovou databazi naprosto rozdilna od relacnich.
objekty ulozene v db se od objektu "normalnich" jenom svou perzistenci.
proto se navrh databaze nelisi od navrhu samotne aplikace.
take selecty, klice atd. jsou zalezitosti aplikace(=jazyka).

proto bych take doporucoval dukladne studium dokumentu o objektove
analyze a navrhu. (napr. objects.cz)

--
Petr Vanek --------------
petr.vanek [at] ika [dot] cz