[python] Navrh datoveho modelu v ZODB

Robo Cernansky hslists na softhome.net
Pátek Květen 9 14:16:44 CEST 2003

On Fri, 9 May 2003 11:19:56 +0200 Petr Vaněk <petr.vanek na ika.cz> wrote:

PV> vetsinou je prace s objektovou databazi naprosto rozdilna od relacnich.
PV> objekty ulozene v db se od objektu "normalnich" jenom svou perzistenci.
PV> proto se navrh databaze nelisi od navrhu samotne aplikace.
PV> take selecty, klice atd. jsou zalezitosti aplikace(=jazyka).
PV>
PV> proto bych take doporucoval dukladne studium dokumentu o objektove
PV> analyze a navrhu. (napr. objects.cz)

Tieto zakladne rozdiely myslim mam uz pochopene, ide mi skor o nejake
doporucenia ako napr. vo svete relacnych DB existuju pekne postupy ako
navrhnut strukturu DB (kedy je dobre nieco ulozit do inej tabulky a pod).
A nasledne potom nejake ukazky ako pracovat s takto navrnutymi strukturami
(nieco ako napr. "ked chceme dostat vsetky osoby ktore maju meno Jozko
mozeme to urobit nasledovne for osoba in osoby:...").

Ale object.cz kuknem, moze to byt dobre.

Robo.

--
Robo Cernansky
E-mail: hslists na softhome.net