[python] Berkeley DB XML

Petr Prikryl Prikryl na skil.cz
Pondělí Září 15 14:04:48 CEST 2003

Jarda Pachola napsal...

> Rozumim tomu dobre, ze predpokladate, ze pod Windows se
> Berkeley DB XML ovlada pomoci COM? Windows pouzivam tak
> malo, ze to asi zkouset nebudu, ale moc se mi to nezda.
> [...]

Pokud se dnes vytvari nejaka nejaka dll knihovna pro Windows
(tedy dynamicky linkovana knihovna v protikladu ke staticky
linkovanym knihovnam), pak se s velkou pravdepodobnosti
vyuziva rozhrani COM -- principialne uz od doby Windows 95.

Windows Registry vznikly podle mne predevsim proto, aby bylo
mozne implementovat podporu COM. Jeji vyuziti pro nahradu
puvodnich ini souboru povazuji az za druhoradou a neprilis
stastnou. (Osobne preferuji textove konfiguracni soubory.)
Vetsina veci, ktere najdete v registry, se nejak vztahuje k
COM.

Databazovy server napriklad potrebujete spoustet a
potrebujete se na nej navazovat ze svych aplikaci.
Implementace v podobe COM komponenty tuto vec velmi
zjednodusuje. Pokud komponenta navic definuje takzvane
Dispatch rozhrani, pak se na ni lze napojit i ze
skriptovacich jazyku (za behu se daji zjistit podporovana
rozhrani a volane funkce se daji specifikovat textove). To
je taky jeden z duvodu, proc by se mohli autori Berkeley DB
XML u varianty pro Windows snazit o implementaci COM rozhrani
a to dokonce i jeho Dispatch varianty.

COM umoznuje lepe realizovat objektovou vystavbu aplikace.
"Klasicke" dll knihovny (pouze s funkcemi) odpovidaji starsi
historicky starsimu obdobi strukturovaneho programovani.

Petr

--
Petr Prikryl (prikrylp at skil dot cz)