[python] Sbírka příkladů

Vlada Macek tuttle na bbs.cvut.cz
Sobota Srpen 7 21:53:05 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: gen2n, cas odeslani: 07.08.2004 21:07]

> Na Netu existuje spousta tutoriálů i referenčních příruček, ale já
> jaksi dosti postrádám nějaké úlohy na procvičování, nezbytné pro plné
> pochopení a zažití vysvětlované látky.
>
> Mám na mysli úlohy pro nevysokoškoláky, kde se procvičují buď
> jednotlivé struktury jazyka nebo obecněji pojaté úlohy, které je pak
> možno řešit v jakémkoliv prg jazyku.
>
> Znáte nějaké?
> Pavel Kosina

Za sebe muzu rict, ze jsem po krk v praxi. Proto nemam sanci si neco
"procvicovat". Ale i driv, kdyz jsem na tom nebyl s casem jeste tak
spatne, jsem se nove veci ucil vzdycky vyhradne tak, ze jsem se snazil
udelat za pomoci toho uceneho neco praktickeho. Tak to bylo s Unixem,
Ceckem, shell skripty, Perlem, Pythonem, ... Zabavne na tom treba bylo,
ze jsem uz vyvijel pomerne slozity ceckovy program v Linuxu a pritom v
mocnem prikazovem radku jsem neumel napsat o moc vic nez gcc a Ctrl-D. :-)

Nevyhodu ten postup ma tu, ze to zahrnuje nedocitani manualu a tak obcas
clovek (s poradnym placnutim do cela) prichazi az po nejake dobe na
veci, ktere by mu na zacatku usetrily cas a treba pomohly veci
implementovat elegantneji. Takze prace s organizatorem make, procesorem
m4... to vsechno ke mne prislo pozdeji, kdyz jsem se rozhodl, ze to dal
nebudu ignorovat.

V zasade ale lidem, kteri maji vetsi trpelivost nez ja a dokazou si
manual aspon preletnout predtim, nez vec, ktere nerozumi, zacnou
pouzivat k uskutecnovani svych cilu, svuj postup doporucuji. Prese
vsechno je pomerne casove efektivni. Jste produktivni a zaroven se ucite
nove veci.

Vlada