[python] hledani konkretnich souboru

Vlada Macek tuttle na bbs.cvut.cz
Středa Srpen 11 22:38:31 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: Radek Svarz, cas odeslani: 10.08.2004 18:09]

>ano, odhadl jste me presne - pouzivam Windows, kde find neni.

Co neni, muze byt. :-)

>Navic jsem to bral jako cviceni Pythonu a overeni, ze neco takoveho
>mohu napsat rychle a jednoduse (proste tak, jak se o pouziti Pythonu
>neustale pise).

Ale to neni problem univerzalniho jazyka Python. Napsal-li nekdo
knihovnu s vlastnostmi, ktere hledate, pujde to klidne na jeden radek.
:-) Staci chvilku hledat anebo si takovou knihovnu napsat (treba vam za
ni utrhaji ruce). Casem treba ziskate praxi na to, jak skript, ktery
jste poslal, jeste vice zkratit a zefektivnit.

>No tady bych cekal, ze Python udela pametovou optimalizaci za me,
>proste ze precte radky tehdy, kdyz jsou potreba.

Python se drzi unixove filosofie "delej jen to, co se po tobe chce a
delej to dobre". V manualu mate vcelku presne napsano, co readlines()
dela. Budu-li povazovat kus kodu pod mym podpisem ze souboru StringIO.py
(mate ho asi na disku taky v knihovnim adresari) za implementaci teto
metody, nevidim zde prostor pro to, aby byly radky nacitany nejak
"chytre" podle toho, jak nahodne vy se rozhodnete pristupovat k polozkam
vysledneho pole.

Nerikam, ze je readlines() a priori spatne (to by neexistovala). Ve
svych rychle psanych skriptech, ktere maji zahojit nejaky muj okamzity
problem, readlines() taky pouzivam, je to pohodlne. Bud soubor v pameti
opravdu chci cely (napr. chci obratit poradi jeho radku, to delam
denne:)) anebo mi to nevadi. Vam jsem to psal jen jako upozorneni na
vec, ktera neni hned zrejma a mohla by byt potencialne dulezita.

Vlada

---

    def readlines(self, sizehint = 0):
        total = 0