[python] příkazový řádek a input

Gen2n gen2n na seznam.cz
Středa Únor 4 07:25:22 CET 2004

Zdravím konferenci. Jsem nový zde i v Pythonu. Chci se naucit Python ze
dvou důvodů:
* jednak se mi skutečně libí jeho ladnost, přehlednost i mohutnost
* jsem ucitel a chtěl bych ho ucit v krouzku místo Pascala

V sobotu a neděli jsem pilně studoval  - podle Naučte se Python - a taky
Sbírka příkladů v Pascalu (zkouším tyto psát v Pythonu) - a mám pár dotazů:

* lze nějak přímo z Pythonského příkazového řádku spustit program
/script? Abych ho nemusel otevírat a mačkat F5....

* Lze to udělat nějak jednodušeji:? (ošetření neplatného vstupu)
znovu=1
vyzva="Zadej číslo: "
while znovu:
    try:
        a=input(vyzva)
        print "Je to číslo: %i" % a
        znovu=0
    except:
        vyzva="Musíš zadat číslo!: "

* no a pak jeste dalsi, ale ty snad pozdeji

:-)
Díky