[python] lama ...

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Úterý Leden 27 14:29:59 CET 2004

On Tue, Jan 27, 2004 at 11:04:36AM +0100, Martin 'PLAWA' Dohnal wrote:

> DD,
>
> k tomu IRCu.. dovolil bych si lehce nesouhlasit, vyberte si nejaky IRC server
> dle vlastni libosti (irc.felk.cvut.cz pro ukazku bude stacit), telnet na port
> 6667:

No dobra, telnet ma k IRC blizko stejne jako k HTTP, FTP apod. Misto
telnetu muzu pouzit treba netcat apod., ale pro praci s IRC protokolem
mne to nijak nepomuze. Nebo jo? Protokol telnet je podle me o osetrovani
ridicich znaku a spolupraci s terminalem, coz jsou v pripade IRC veci
zbytecne. U IRC potrebuji reagovat na PINGy a osetrovat ruzne dalsi veci.

> root na plawa:~# telnet irc.felk.cvut.cz 6667
[....]

> Rekl bych, ze pokud jestli chce jt psat jednoduchyho irc_bota, tak mu tohle
> rozhrani bude naprosto stacit, hloupy irc_bot v bashi ma 30 radku a bez
> blizsiho pruzkumu bych si dovolil tipnout, ze ircove moduly budou jenom
> jakysi wrapper na telnet - velmi zjednodusene receno.

Nekdo chce poradit s psanim ircbota v pythonu, takze mu nebudeme
doporucovat telnet a 30 radku v bashi, ne :-)

Nechapu, co je spatneho na hotove knihovne pro praci s IRC. Da se
studovat, da se pouzit, da se upravit, da se zahodit. A mimochodem zadna
z tech, co jsem mel v ruce, neni postavena nad telnet knihovnou
a prijde mne to logicke.

Zdravi

Radek Kaňovský