[python] kopirovanie suborov

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Čtvrtek Květen 6 12:53:40 CEST 2004

On Thu, May 06, 2004 at 11:48:20AM +0200, Miroslav Knap wrote:

> Zdravim,
>
> nevedel by mi niekto poradit funkciu v pythone na kopirovanie suborov?
> Bolo by fajn, keby to bola multiplatformova. Momentalne pouzivam tuto:
>
>     def copy_file(self, from_dir, to_dir, filename):
>         if os.path.isfile(from_dir+filename):
>             input = open(from_dir+filename, "rb")
>             output = open(to_dir+filename, "wb")
>             output.write(input.read())

Pokud ma byt funkce multiplatformova, nepouzivejte `dir + filename',
ale os.path.join(dir, filename). Navic vam to osetri lomitko na konci
nazvu adresare.

> ale pri nej neviem zistit, ci sa to prekopirovalo alebo nie, pripadne
> aka je pricina neuspechu kopirovania (malo miesta na disku, nedostupny
> disk a pod.).

Pokud se neco strasliveho stane, tak by tento kod mel vyhodit vyjimku.
Pokud vam to nic nekopiruje, tak bude asi problem hned v podmince,
protoze '/dir/' + 'file' muze probehnout, ale '/dir' + 'file' asi ne.
Pouzivejte os.path.join.

RadekK