[python] spouštění asociovaných aplikací v linuxu

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Úterý Říjen 5 13:02:14 CEST 2004

Díky všem za podnětné a rychlé odpovědi. Myslím, že po jejich přečtení
už najdu cestičku, kudy na to.

Jedna rada byla i kolem MIME a také o modulu mailcap. Je fakt, že není
problém pomocí modulu mimetypes zjistit správný mimetyp z názvu souboru,
který chci spustit. Není ani problém přes mailcap získat aplikaci
přidruženou k tomuto mimetypu. Ale když jsem to zkoušel na svém Mandrake
10, tak jsem došel ke zcela neuspokojivým výsledkům a to takový, že se
našla přidružená aplikace, ale tu se bez znalosti cesty k ní stejně
nepodařilo spustit. Mimochodem Mandrake10 nemá ani proměnnou prostředí
$BROWSER, takže tudy cesta taky nevede.

Závěr tedy prozatím je takový, že jedinné stoprocentní řešení je přes
cesty k potřebným aplikacím  uloženými v konfiguraci aplikace. Pokud je
cesta v konfiguraci prázdná, můžu se přirozeně v programu pokusit najít
správnou aplikaci. Stoprocentně ji najdu jen pod Windows pod Linuxem jen
občas. S tím se už ale dá žít.

Ještě jednou díky. A kdyby někoho ještě napadla nějaká objevná myšlenka,
která zde nezazněla, šup sem s ní!

Ivo Štolpa