[python] Jak vlozit ceske texty do Plone v jinem kodovani nez UTF-8 / strip accent

Vlada Macek tuttle na bbs.cvut.cz
Středa Září 15 12:29:25 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: Martin Hanzalek, cas odeslani: 15.09.2004 11:56]

>    Jak mohu vlozit do Plone nejaky stukturovany text v jinem
>    kodovani (typicky cp1250) tak, aby se automaticky
>    zkonvertoval na UTF-8, pouzivane systemem interne?

Jo, pred casem me to, ze to Plone neumi, taky prekvapilo. Ptal jsem se
na to vyvojaru na IRC. Plone nedela zadne prekodovani. Pripada mi to
jako velka mezera v uzivatelske pritulnosti a az se zas budu moci
venovat vyvoji naseho intranetu, tak pokud to tam jeste nebude, pokusim
se poloautomaticke prekodovani na vstupu nejakym cistym zpusobem
dodelat. Myslim, ze nebude problem poslat to vyvojarum pro zahrnuti do
Plone.

---

Kdyz uz jsme u toho, chtel bych do Plone pridat taky kod pro automaticke
generovani ID z titulku polozek. Tedy aby se text s diakritikou a
mezerami stripnul o hackycarky a mezery se nahradily podtrzitky.
Existuji udajne neprilis obtizne metody, jak normalizovat unicodovy
retezec a vymaskovat z nej definici akcentu. Chtel bych se zeptat,
jestli nekdo nevite o nejakem hotovem kodu, ktery by toto umel. Tedy na
vstupu diakritika (treba univerzalni, nejen ceska), na vystupu stale
citelne us-ascii (tedy zadne otaznicky, jako to dela 'iconv -f ... -t
...//TRANSLIT'). Dik.

\//\/\