[python] Prvni jazyk: Python

Vlada Macek tuttle na bbs.cvut.cz
Středa Září 22 16:00:09 CEST 2004

Zdar!

Predem dopisu dekuji jmenem tria zucastnenych za pochvalna slova. :-)
Vase odpovedi, na ktere timto e-mailem reaguju, si oznacuju a beru je
jako podnety pro pridavny clanek.

[Autor citovane zpravy: mucska na avu.cz, cas odeslani: 22.09.2004 10:42]

> cau sice sem v pythonu naprostej loser, ale jestli to dopadne tak jak
> se zda, tak budu ucit na Padaku v Praze 3D, resp. Blender a v nem se
> programuje v Pythonu, takze zasadim male seminko ;D jm

Vytecne, jen tak dal! :-)

[Autor citovane zpravy: Jan Novák, cas odeslani: 22.09.2004 12:32]

> V příkladu je asi omylem místo self.size uvedeno self.count. A je to
> špatně i v originále.

Dik, opravil jsem. Je fajn, ze to ctete pozorne. :-)

[Autor citovane zpravy: Radek Svarz, cas odeslani: 22.09.2004 13:26]

> Zdar, s Pythonem se asi rok jen tak postuchuju, nic vazneho, ale
> rozhodne me zarazilo toto:
>
> for i in range(len(List)): print List[i]
>
> V jinych clancich totiz tohle je jako ukazka, jak by se to delat
> nemelo. Proto navrhuji klasicky priklad pro range z instant-python:
>
> for value in range(100): print value

Chapu, nicmene pouziti range() zde melo ukazat, jak jinak napsat "for
item in List: print item". Zaroven ukazuje len(). Navrzeny kod vytiskne
cisla od 0 do 99, coz je trochu jine. Cil clanku byl precejen trochu
jiny nez naucit Python a i jiny nez naucit Python spravne pouzivat.
Proto bych mu tohle nevytykal.

> Pokud slo o aplikovani nejake funkce na prvky, tak je asi vhodnejsi
> map (teda pokud nejde o print :) .

Map a ostatni funkcionalni konstrukty jsou jiste velmi zajimave a
uzitecne, ale i toto tema je pro clanek okrajove. Navic pouziti
nezvyklych konstruktu v prikladech, ktere maji neco ukazat lidem zvyklym
programovat imperativne by je mohlo vydesit. :-) To je moje zduvodneni
toho, proc to autor nepouzil. Navic text uz je i tak prilis dlouhy...

[Autor citovane zpravy: Jaroslav Pachola, cas odeslani: 22.09.2004 13:29]

> Ja bych hlavne ten zasobnik tak vubec neimplementoval. Kdyz uz je tam
> list, tak staci pop -> pop, push -> append a isEmpty -> treba len()
> == 0. Stack.isFull() - proc? V Pythonu? Copak jsme v Pascalu na 16
> bitovem MS-DOSu? ;-)

Uplny souhlas. Pri prekladu si vsak nemuzeme dovolit prepsat
implementaci. :-) To je taky duvod, proc navrhuju sestavit doplnkovy
dokument.

Timto vyhlasuju soutez o nejhezci pythonskou implementaci netrivialniho
algoritmu nebo datoveho typu. Je trapne, ze typ seznam v Pythonu je
vlastne sam o sobe zasobnik. :-) Proto to neomezuju na zasobnik, aby to
nebylo trivialni. Ukazme eleganci Pythonu. Pokud  nekdo ve svete uz
takovou prezentaci udelal za nas, pouzijme jeho vysledky.

[Autor citovane zpravy: Hynek "rADOn" Fabian, cas odeslani: 22.09.2004
14:14]

> <cite>...například scénáře příkazového řádku systému UNIX...</cite>
>
> v textu ktery se zde objevil k revizi jsem tuhle silenost opravil,
> kampak se moje verze podela ?

Mas na mysli slovo 'scenar'? Pokud pisu dokument, ktery ma byt siren
potencialne i mezi laiky, snazim se vyvarovat slangovych vyrazu jak to
jde. 'junyksovy skript' mezi ne patri. A pro skript mame pomerne
zajimavy (a v akademickem prostredi obcas pouzivany) termin scenar,
ktery IMHO neni matouci.

To zalezi na gustu, neni potreba psat o silenostech. Staci napsat, ze,
jak a proc Ti ten termin pripada divny a muze o tom zacit diskuse. Pokud
by ale ta diskuze mela byt pouze o subjektivnich emocich, pak je k
nicemu. To je to same jako v pripade vyrazu 'Cesko'. Je historicky
spravny a politicky korektni. Proto jsem si zvykl a pouzivam ho.

Nicmene 'scenar' je tu nejednotne, v dokumentu by pak vsude melo byt
'scenarove jazyky'. Tak jsem to zrusil a v UNIXu jsou zase skripty. :-))

> byly tam i horsi hlody.

Nepochopil jsem, o hlodech koho mluvis a nebyls konkretni a tak na to
nemuzu reagovat. Pokud chces treba mne za mou praci vynadat, bude myslim
lepsi udelat to soukrome.

Diky za vase odpovedi,

Vlada