[python] Python a xml

Michal Koudelka mithrandir1984cz na centrum.cz
Úterý Srpen 16 00:09:33 CEST 2005

Ahoj,

Python vs. Ruby, tema na dlouhe zimni vecery. Mam hodne rad oba jazyky, stoji za nimi stejna (nebo minimalne hodne podobna) myslenka. Ruby je novjesi a nektere principy dotahuje do konce. (Nekdy i do extremu)

Co me na pythonu prekvapilo je, ze nektere knihovny jsou oproti ruby trosku nedozrale a Python komunita dost tristi sily. Napr. problem ktery sem nedavno posilal (sftp a python). Nasel sem tri knihovny ktere meli delat vicemene to same, ale ani jedna nefungovala jednoduse a bezproblemove. V ruby mam net/ssh a net/sftp, ktery sem ovladl behem peti minut.

Prave podobny pocit mam i z xml parseru. V ruby mam sax ci expat a na 99% pouziju s naprostou spokojenosti nad nimi postaveny rexml. Pokud me ma nekdo chut skrtit pripadne ustknout, omlouvam se. Mam python rad, je to dobry jazyk, tak mi prosim semtam podobnou poznamku odpustte.

Michal Koudelka