[python] pylogo

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Čtvrtek Srpen 18 09:58:02 CEST 2005

> skončila soutěž o logo a animaci na web py.cz.
> [...] A na tobě ted je, abys rozhodl.

Podle mne mělo jít o logo pro PyCZ, takže
u mě automaticky vypadávají návrhy

  petr_sasek_logo_1.bmp
  petr_sasek_logo_2.bmp

Jde o pěkný námět pro logo jazyka Python
(a dalo by se na něm dál zapracovat), ale
nijak nevyjadřují vztah k py.cz.

Poslední varianta loga, petr_sasek_logo_3.bmp,
už se mi zdá přijatelná. Asi by se tím směrem
dalo jít, ale není to můj favorit.

Vizuálně je peter_masar_logo.png zajímavé,
ale podle mě je tam moc stínů a odlesků.
V malých velikostech to bude problematické.
Kromě toho je moc tajemné a nejde z něj nic
poznat. Asi by se mi nevrylo do paměti
a taky bych ho někomu těžko vysvětloval
slovně.

Na cornelius_logo_01.png je příliš vidět
"Co by tam mělo být? Zelený had a PyCZ!".
Podle mého názoru tomu chybí zpracování.
Při pohledu na ně mě napadá spíše
"Ota Pavel: Jak jsem chytal ryby."

Absolutním vítězem je podle mě
http://geon.wz.cz/pylogo/_mimoSoutez/newlogo.png
a teď to zdůvodním:

1) Kromě různě ztvárněného nápisu Python
   nepřišel nikdo ani na domovských stránkách
   jazyka na lepší ikonu, než na hada.
   Ať se to GvR líbí nebo ne, je to fakt.

2) Uvedená podoba hada je známá v souvislosti
   s jazykem Python po celém světě. Navíc je
   barevně a stylově dobře propracovaný a je
   k dispozici ve vektorové podobě.

3) PyCZ je tam vidět na první pohled a přitom
   tam moc nezavazí. Jen bych zvážil typ písma,
   případně barvy (viz dále).

4) Text "Python domácí" je geniální. Vryje
   se to do paměti a dokonale spojí s veselým
   hadem a tím i s okolním PyCZ.

     "Co to je za stránky -- PyCZ?"
     "No přece 'Python domácí!'"
     "Jo, s tou známou užovkou! Domácí
      stránky jazyka Python, jasně."

Připomínky:

   - Asi by bylo vhodné získat oficiální souhlas
     k použití od autora toho hada (pokud ho sám
     někde už nezveřejnil).

   - Font textu "Python domácí" mi nejlépe pasuje
     k onomu hadovi. Fonty Py a CZ mi k tomu moc
     nesedí. Podle mě jsou moc "ostré". Vadí mi,
     že se používají 3 typy písma a Py je navíc
     skloněné. (Možná je Py jen pravou kurzívou
     stejného fontu jako CZ, ale je to podle mě
     moc přeplácané z typografického hlediska.
     Méně je někdy více.) Navrhl bych pro Py a CZ
     použít stejný font, jako pro text dole, jen
     o větší velikosti. CZ by mohlo zůstat červené.

     Navíc Courier je notoricky známý a dobře
     dostupný font. Jeho neproporcionální charakter
     je v souvislosti s programovacím jazykem
     tak nějak ve své jednoduchosti elegantní.

     "Python domácí" bych napsal bez tečky. Ta mi
     k logu moc nepasuje.

   - Py a CZ nejsou v lajně. Možná by se mohly
     odsunout více od hada a možná taky obě části
     trochu nahoru, aby se hlava nebo oči hada
     daly chápat jako tečka mezi py.cz.
     Text "Python domácí" be se dal použít bez
     tečky a MOŽNÁ roztrhnout (ale asi ne)
     -- Python pod Py a domácí pod CZ.

Upravený návrh ve velkém rozměru v PNG jsem šupnul do
http://www.skil.cz/python/logo/pycz.png

pepr

P.S. Nejsem grafik a nemám hada ve vhodné
     vektorové podobě. Nechť se toho případně
     chopí někdo povolanější.