[python] Sifrovani

ViNiL vinil na zagamma.cz
Pátek Srpen 19 11:21:07 CEST 2005

Ivo Štolpa píše v Pá 19. 08. 2005 v 10:47 +0200:
> Ještě jsem zapoměl dodat, že s těmi registračními údaj lze před
> vytvořením md5 hash různě manipulovat. Pospojovat je v přesně daném
> pořadí do jednoho stringu, udělat reverse na jednotlivé stringy nebo až
> na výsledný string, zyměnit všechna "a" a "e" za znaky mimo naši
> klávesnici. Pak to rozsekat a přeházet. Prostě cokoliv, co se dá
> jednoznačně udělat u mne i u uživatele se stejným výsledkem. Znalost
> těch registračních údajů proto v žádném případě nepomůže.

Panove, panove ;-) Procvicujete si vyklad pojmu "security by obscurity"?
Je sice zajimave zavzpominat na stare pionyrske sifry, ale ja osobne
bych dal prednost ustalnym technologiim jako PGP, ci X.509 certifikaty.
Vsak zrovna ty X.509 vznikly z podobneho duvodu, ne?

--

ViNiL, ultimativní opravář komínů