[python] Sifrovani

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Pátek Srpen 19 11:35:02 CEST 2005

azurIt napsal(a):

>ono ak to mas v pythone tak kde je problem najst si to v zdrojakoch ?
>:) toto co tu popisujes nie je ziadna ochrana.

Pokud by uživatel měl zdrojáky, tak není o čem mluvit. Tady ale zjevně
jde o přebalení souborů .pyc do spustitelného .exe, kdy uživatel nejen
že nemá zdrojáky, ale nemá ani ty pyc. Když dělám program na zakázku,
pak jej dodávám včetně zdrojových kódů a řešený problém neexistuje,
protože já udělal svou práci a dostal za ní zaplaceno. Pokud však
vytvářím dva "krabicové softy" které prodávám jako exe, tak tam to chci
hlídat. Mimochodem vstřícná LGPL u Pythonu a GTK byl jeden z důvodů,
proč jsem u Pythonu zůstal.

> [...]
>(zdrojaku) pricom pre kazdeho zakaznika by bol iny kluc (vyvodeny z
>registracnych udajov). pri prvom starte by si program vypytal
>registracne udaje, z nich by si vyvodil prislusny kluc, ktory by si
>niekde ulozil. pri dalsich startoch by sa uz ten ulozeny kluc pouzil
>sa desifrovanie (tie zdrojaky by boli desifrovane len v pameti, nikde
>by sa neukladali, spustanie napr. pomocou exec()). samozrejme aj toto
>by bolo jednoduche obist ak su zdrojaky k dispozicii :) avsak aspon
>raz by tam musel ten _spravny_ kluc zadat.

Když už bych chtěl dodat zdrojáky a přesto to nějak chránit, tak už se
mi jako jednodušší jeví zaheslovat zip soubor (nebo jakýkoliv jiný
archiv), ve kterém to dodám. Ale osobně si myslím, že to pak již nemá
cenu. Buď program dodávám uzavřený a chráněný a mohu inkasovat peníze za
prodej a prodlužování licencí, nebo jej dodám otevřený i se zdroji a pak
beru peníze za práci a servis, ale již nikdy nezajistím, že ten program
nemůže používat kdokoliv, kdo chce a dá si s tím trochu práce. Ale to je
již OT a dost flame téma.

Ivo

--
Ing. Ivo Štolpa

PUSSA software, Žižkova 13, 58601 Jihlava
e-mail: pussa na pussa.cz, ivo.stolpa na seznam.cz
stránky: http://www.pussa.cz
mobilní telefon: 602 735 124
pevná linka: 567 320 386
fax: 602 783 071