[python] Python Pascal zpracocání souborů z pascalu.

Radek Kaňovský rk na dat.cz
Čtvrtek Prosinec 8 08:41:18 CET 2005

On Wed, Dec 07, 2005 at 08:41:42PM +0100, Ing. Jiří Nekolný wrote:

> Například záznamy z účetních knih o velikosti 100-200 tis záznamů o
> velikosti včetně indexových souborů 100 Mb.
> Samozřejmě, pro někoho málo, pro někoho hodně.
> Jde mi o to, zda existuje modul, který umožní z takových souborů načíst 60
> vět do paměti podle indexu.
> Zda musím řešit otázku vložení jedné věty například na pozici 300 nebo
> smazání věty na této pozici a posun sbývajících dat, nebo to řeší operační
> systém?
> Řešil jsem celou řadu prográmků v PC FANDU, který se o vše postaral.
> [...]

Pokud chcete zkusit neco noveho, tak se muzete mrknout na pysqlite, coz
je modul, ktery umoznuje pracovat s daty pomoci SQL dotazu bez nutnosti
instalace SQL serveru. Data (i vice tabulek) jsou ulozena v jednom
souboru, podporuje transakce a je to pomerne rychle. SQL je standard, je
to otevrena aplikace, takze ji snad v brzke dobe nehrozi to, co PC FANDu.
O nejakem manualu v cestine nevim, ale API je jednoduche. Spis to chce
znat SQL a o tom je v cestine dost knizek.

http://initd.org/tracker/pysqlite

Zdravi

Radek Kaňovský