[python] dotaz-mřížka

p.kosina gen2n na seznam.cz
Pondělí Únor 14 07:31:02 CET 2005

Ještě jedno řešení, jestli tu  ještě jsi, tentokrát okenní:

from Tkinter import *
import random

KROK=30                                     # velikost jednoho ctverecku
OKRAJ=20                                    # velikost okraje
DELKA=10                                    # pocet poli
BARVA={0:'white',1:'red', 2:'lightgreen'}   # barvicky (free bonus)

def ctverec(x,y,vypln):
     "Vytiskne ctverecek v souradnicich x,y a s vyplni"
     x=x*KROK+OKRAJ
     y=y*KROK+OKRAJ
     canvas.create_rectangle(x,y,x+KROK,y+KROK,fill=BARVA[vypln])

def sachovnice():
     "Vymalovani sachovnice bunek"
     for y in range(DELKA):
         for x in range(DELKA):
                 bakterie=(random.randint(0,2))
                 ctverec(x,y, bakterie)

# inicializace Tkinter
root=Tk()
root.title("Sachovnice")
frame=Frame(root)
frame.pack()
canvas=Canvas(frame, bg='white', height=DELKA*KROK+2*OKRAJ,
width=DELKA*KROK+2*OKRAJ)
canvas.pack()

# vykresleni sachovnice
sachovnice()