[python] šachovnice (dříve: dotaz-mřížka)

p.kosina gen2n na seznam.cz
Sobota Únor 19 21:10:55 CET 2005

Přidal jsem funkci sachovniceKlik - překreslení sachovnice. A přidal i
výpis souřadnice myši, aby případný zájemce viděl podstatu věci. A
přejmenování ctverec --> bunka. Ženský rod láká více pozornosti ;-) a je
to méně otřepané.

Vypustil jsem předávání argumentu "platno" (přidal: Radek), protože mi
to připadá, že to zbytečně kod prodlužuje a může to budit dojem, že to
tam být musí. Taky proto, že nešla jednoduše zprovoznit fce
sachovniceKlik, protože Tkinter tam předává udalost. Lépe řečeno, neuměl
jsem (bez lambdy) fci sachovniceKlik předat parametr mojeplatno soucasne
s paramentrem udalost .

Taky jsem to zkusil převést do Pygame. Při rychlém klikání je vidět
rozdíl v rychlosti. Tkinter lehce dostane zpoždění, je pomalejší. Zato
umí klasická rozbalovací menu.

Zkoušel jsem české dokumentační řetězce přes help(...) v Python (command
line), IPython, SPE a všude mi to píše paznaky. Jen IDLE to zobrazuje
správně. Takže bych zůstal u cestiny bez nabodenicek (pro dokumentační
řetězce).

Šlo by to upravit ještě dále, téměř "předpřipravit" pro nejrůznější
aplikace a hry (hraní si s barvami, piškvorky, lodě, bludiště, tetris,
??? ), ale myslím že to nemá smysl a že je to dost. Velmi uhlazené
cestičky nenutí mladé programátory řešit problémy, což je do určité míry
žádoucí. Ti velmi pohodlní tak nebo tak sklouznou do "klikajících"
programovacích prostředí a zůstanou začátečníky celý život.

Pokud někdo na tomto základě vytvoří nějakou hru nebo aplikaci, rádi
bychom ji viděli, že jo? =-O Vzhůru do toho!  8-)

P.