[python] globální proměnné

p.kosina gen2n na seznam.cz
Čtvrtek Leden 6 15:27:50 CET 2005


Jo, to je ono:

>    9.7 Odds and Ends 
-----

 > Usnadní se tím "personifikované" vnímání objektů.
 > Kromě toho OO jazyky podporují další vylepšení, které
 > zlepšují udržovatelnost programu.

Ano, to je velka vyhoda, když se tvůrci nějaké metody dohodnou na 
jazyku, který odpovídá běžné mluvě  - u OOP je to skutečně silné 
"personifikování", které u procedurálního přístupu chybí. I když si 
myslím, že by tam to vytvořit šlo taky. Podobný "nadnesený" přístup se 
používá i při tvorbě her, když zpočátku studenty naladíme na to, že si 
vytvoříme kosmickou střílečku, kde budeme mít mohutnou raketu a proti 
nám třebas asteroidy a pak je z toho pár barevných teček na monitoru. 
Tím nechci snižovat význam OOP, jen že se mi tento přístup skutečně líbí.

Myslím, že i Python jde podobným směrem. Snaží se aby syntaktické 
konstrukce byly nejen funkční , ale i "lidské", lidsky vypadající. Někde 
jsem četl, že jazyk , který stál u zrodu ABC (?), ten to bral tak 
odzákladu. Je to vlastně přibližování programování stále nižším ročníkům 
a stále větším začátečníkům. Osobně tedy nesouhlasím s počítači v 
mateřských školkách, nicméně trend je takový.

> Občas zmiňovaná menší efektivnost programů zapsaných 
> objektově orientovaným přístupem je diskutabilní. 
> Neefektivnosti vyplývají spíše z nepochopení toho, jak
> by se to mělo dělat -- ze špatného návrhu aplikace.

Jo, když jsem někdy chtěl skriptík napsat objektově, největší problém 
jsem měl, jakou tu třídu zvolit, co by měla zastupovat. Prostě se dobře 
rozhodnout. Pak již to šlo.

Díky
Pavel



Další informace o konferenci Python