[python] Tabulatory (bylo RE: ukazatele)

Jan Matějka matejka na cat.cz
Úterý Leden 25 09:01:05 CET 2005

> Když si pořídíte lepší editor (zadarmo), tak stisknete
> klávesu TAB a napíše se tam ten správný počet mezer. Už o tom
> tady několikrát řeč byla.

Asi jsem se nešikovně vyjádřil, problém jsem neviděl ani tak v tom,
že musím mockrát mačkat mezerník (nebo správně nastavit parametry
editoru a jedenkrát zmačnout tab), ale v tom, že nevím, kolikrát
ten mezeník v daném zdrojáku zmačknout pro odsazení o jednu úroveň
větvení programu. Takže v tomto případě mi vadí benevolence jazyka.

Co se týká technické realizace, jestli má být v souboru jeden znak "tab"
nebo 4 znaky "mezera" je skutečně vcelku jedno. Volba tabelatoru však
umožňuje v editoru nastaveni šířky odsazení nezávisle na obsahu .py, což
mezerníky neumožňují.

No, ale v našem neideálním světě se přidávám k vítězným čtyřem mezerám,
protože taková šířka odsazení mi vyhovuje a je to tak správné. Tabelatory
zpusobuji chaos ;-)

Honza