[python] [TALK] vyvoj Pythonu, jimavy pribeh

"VANĚK Petr" Petr.VANEK na spordat.cz
Úterý Červenec 12 09:12:05 CEST 2005

zdar vsici.

Dnes jsem se probudil pekne rozohneny, takze se nejdriv zkusim uklidnit
v teto konferenci, nez se budu prezentovat mezinarodne.

V programu, ktery tak trochu vytvarim, mame vestaveny Python interpreter,
takze se tam muze ruzne kouzlit. Jeden z uzivatelu mi vystavil bugreport,
s tim, ze nefunguje toto:
fileDialog(caption="Popis", isdir=True)

Nic zvlastniho, chyb vytvarim hromadu. Jenze pote, co jsem do jednoducheho
C kodu cumel tri dny, nekolikrat jej prepsal (protoze chyba prece nemuze
byt v pythonu - coz je tisici lidi pouzivany SW) a vselijak slozite debugoval,
vyslo najevo, ze je problem opravdu v Pythonovske knihovne.

Pokracoval jsem tedy - prekompiloval P. s --enable-debug flagy. A opravdu
peclive proniknul do gdb (jedine pozitivni z cele anabaze). Tam jsem
zjistil, ze je dodrbana C PyArg_ParseTupleAndKeywords, resp. skipitem() funkce.
Dodrbana... Vlastne spis uz na ni nikdo nesahnul staleti, pricem se protokol
parametru PyArg_ParseTupleAndKeywords stale rozsiroval.

Vyborne, rekl jsem si, slava mne nemine, nahlasim zasadni chybu a navrhnu patch.
Zacal jsem tedy prohlizet bugtracker. Oho, vzdyt je to uz davno reportovane!
Z 2004-02-09 09:30. Coz je, jestli se nepletu, asi tak rok a pul. Navic k tomu
uz existuje patch. V podstate je cely bugtracker plny vyhnivajicich mrtvol. Ergo
kladivko - nekolik hodin prace v pytli, protoze opravu, ktera mohla jit uz do
2.2.x, stejne jeste nikdo nezaradil ani do 2.4...

Otazka k diskuzi je tedy nasnade.
Jak vidite vyvoj Pythonu? Je tento stav vubec udrzitelny? A co Jan Tleskac?

zdar a silu
petr vanek