[python] Hlavolam - Vysledky

geon geon na post.cz
Středa Červenec 13 09:11:24 CEST 2005

      Popis zadání

Jednalo se o zašifrovaný text, u kterého bylo nejdříve nutné zjistit
šifru a pak pomocí Pythonu dešifrovat.

      Vývoj

V průběhu se postupně upravovaly pravidla i kategorie. Konečné kategorie
jsou 4. Více na http://poradna.programujte.com/viewtopic.php?t=204

      Pro nedočkavé

Všechna řešení jsou na http://geon.wz.cz/pyhlavolam01/ Výsledky (kdo
vyhrál) níže a na http://poradna.programujte.com/viewtopic.php?t=204

      Hodnocení

Protože se do poroty nikdo nepřihlásil hodnotil jsem sám. Kategorie
oneline i oneline import objektivně, ostatní dvě subjektivně. Bude-li
někdo chtít, může stvořit na webu hlasování, aby mohl každý vyjádřit
svůj názor na řešení. Já bych to pak jen dal na web k výsledkům.

Celkem bylo zasláno 35 řešení, z toho jedno neprošlo sítem zadání (viz
níže) a u jednoho byla udělána vyjímka (použito code= místo veta=).
Odhaduji, že podobný byl počet neúspěšných (čti nezaslaných, protože
nezvládnutých) řešení a když trochu přihodím :-), tak se soutěže
zůčastnilo cca 100 řešitelů.

        Oneline a oneline import

Posouzení těchto kategorií bylo přísně objektivní. Díky peprovi za
script, který všechny tyto řešení projel, zkontroloval správnost zadání
a vyzkoušel algoritmus na 100 náhodných řetězcích.

        Obyčejné a extravagantní

Posuzování těchto kategorií bylo subjektivní. Prorota :-) vyzkoušela
řešení navíc na jednom řetězci veta="20O21S08E01H03Z24I04K02E09 17E15 06
12P05Y19 11E23L14I16N26Y13S18Z25V10L22K07J". Vyloučeno bylo tímto
způsobem 1 řešení.

V kategorii obyčejné vyhrálo to řešení, které se mi zdálo, že když se na
to podívá někdo, kdo nikdy Python neviděl, že má velkou šanci na pochopení.

V kategorii extra porota zvolila to řešení, které svého času, rozpoutalo
bouřlivou diskuzi v konferenci.

      Pro šťouraly

Já jsem se nezůčastnil ;-)
Řešení jsem si dovolil dát na svůj web, protože mi to přišlo
nejpohodlnější. Nečiním si na ně nijaký nárok a mohou být kamkoliv
přesunuty.

      Poděkování

Díky Tomixi, za skvělý nápad, za trefu do černého. Díky Petře, za
vyhodnocovací script. Ušetřilo mi to spousty práce a zase jsem se něco
přiučil ;-).

      Vítězové

Ještě jsem zde měnil pravidla - vítězů může být několik, nezáleží na
datumu zaslání

*Obyčejné: *Petr Mach
*Oneline: *65: asd a Jan Novák
*Oneline import: *45: Jan Novák, Slacker a Viktor Lacina
*Extravagantní: * azurit

      Závěr

Bylo mi potěšením, pánové ;-). Těším se na druhou rundu - má někdo nápad
na Hlavolam02?