RE: [python] problém s Tk

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Čtvrtek Červenec 14 11:34:17 CEST 2005

Vita Titl...
> Vytvářím zaškrtávací políčka a nevím kolik jich bude, počet
> načítám ze seznamu, tedy zdroj vypadá nějak takto:
> a=0
> policka = ["policko1", "policko2", "policko3", "atd"]
> while 1:
>     try:
>         ch = Checkbutton(okno, text=policka[a])
>         ch.pack()
>         a=a+1
>     except:
>         break
>
> Můj problém: nevím jak potom přistupovat k hodnotám, které
> nabývá Checkbutton? Můžete mi poradit?

I kdyby ty objekty šly dohledat, zkusil bych spíš něco
takového:

policka = ["policko1", "policko2", "policko3", "atd"]
chbox = []

for txt in policka:
    ch = Checkbutton(okno, text=txt)
    ch.pack()
    chbox.append(ch)

Případně by to mohlo vypadat i takto (symbolická identifikace navíc):

policka = [('chboxA', 'policko1'),
           ('chboxB', 'policko2'),
           ('chboxC', 'policko3'),
          ]
chbox = {}

for (symId, txt) in policka:
    ch = Checkbutton(okno, text=txt)
    ch.pack()
    chbox[symId] = ch

To jen pro inspiraci. Musí se to domyslet.

pepr