[python] GUI - GTK

VANĚK Petr Petr.VANEK na spordat.cz
Pátek Červenec 15 09:05:33 CEST 2005

> GTK mi vychazi

podobna debata uz tady parkrat probihala:
http://www.py.cz/pipermail/python/2004-March/thread.html
[python] Off-topic : Trolltech, Qt a licencovani
[python] Off-topic : pyqt vs pygtk

coz v jadru z me strany shrnuto (bavime se o Python wrapperech, protoze ciste Gtk odmitam
vseobecne):
+qt: dokumentace, skutecna portabilita (ne, gimp na win32 opravdu neni nativni ;)),
       realny objektovy pristup pri vytvareni wrapperu, tiskovy system,
       file dialog ;) a cely desktop mi v tom beha.
       Pisnicka a tanecek, ktery trollove udelali pri uvolneni "cute4". IDE eric3.
-qt: licence. Ponechme stranou uvolneni qt4 pro win, protoze PyQt je stale zavisle na Qt3
     a vubec.

+gtk: licence. podpora komunity (fora apod.). Deklarovana rychlost a mensi pametova
       narocnost (mytus?)
-gtk: podpora komunity (nelze protlacit realne zlepseni konkretni veci, aniz by byl clovek
       odsouzen za windowsovateni apod.), uzivatelska nepritulnost (naprosto zasadni vec)
       Jo, navic s tou multiplatformnosti... udelat neco na win je docela narocne, ale treba to jen
       neumim. Jede to vubec na macu? (nedokazu zjistit, neb mi uderem 9:00 odrizli web)

Abych to jeste uvedl na pravou miru: vsechno lepsi nez Tk a wx (navic s wrappery
python->wx->gtk). Nejlepsi je to stejne na gentoo, kde si proste reknu, co chci nainstalovat...
Nejhorsi ale je, ze mne okolnosti stejne donuti Tk prikompilovat :)

p.