[python] GUI - GTK

Petr Mach gsl na seznam.cz
Pátek Červenec 15 10:02:44 CEST 2005

> coz v jadru z me strany shrnuto (bavime se o Python wrapperech, protoze ciste Gtk odmitam
> vseobecne):
> +qt: ...
> -qt: ...
Pouzivani Qt me znemoznila jeho licence, protoze delam multiplatformni
programy, ktere musi bezet i na Windows. Rozumej, delam je v linuxu a
pro lidi pouzivajici windows.

> +gtk: licence. podpora komunity (fora apod.). Deklarovana rychlost a mensi pametova
>        narocnost (mytus?)
> -gtk: podpora komunity (nelze protlacit realne zlepseni konkretni veci, aniz by byl clovek
>        odsouzen za windowsovateni apod.), uzivatelska nepritulnost (naprosto zasadni vec)
>        Jo, navic s tou multiplatformnosti... udelat neco na win je docela narocne, ale treba to jen
>        neumim. Jede to vubec na macu? (nedokazu zjistit, neb mi uderem 9:00 odrizli web)

Ad ta podpora komunity. Nemam s tim zadny problem, ale nesnazim se GTK
vyvijet. Ja ho jen pouzivam, takze se k tomu nedovedu vyjadrit. Imho ale
stejny pristup bude mit vetsina programatoru v Pythonu. Ostatne, je
otazka, jestli by se mi podarilo protlacit realne zlepseni konkretni
veci - vymenu TK za GTK - v ramci Pythoni komunity :-).

Ad uzivatelska neprivetivost. Tak to nechapu, jak ze starny uzivatele
knihovny, tak ze strany uzivatele GTK aplikace. GTK je uzivatelsky velmi
prijemne a prakticky vsechny aplikace, ktere pouzivam, stoji prave na nem.

A udelani neceho na win ze je problem? Nepletes si GTK s necim jinym?
Neni absolutne zadny rozdil, z hlediska programatora v pythonu, mezi
GTK v linuxu a ve windows. Ja pisu aplikace v linuxu a ve windows
jednoduse chodi, vzdy, nenarazil jsem na jediny problem. Muzes uvest
nejaky priklad?

S macem nemam zkusenosti, ale pisou, ze chodi na MAC OS X 10.

Na (Py)GTK se mi libi, ze je moderni a schopne, ze rychle vstrebava
moderni technologie a ze s na nem trvale a intenzivne dela. Treba
pred par dny vysla vyvojova verze PyGTK 2.7.0 s podporou takovych
veci, jako je Cairo nebo GIOChannel.