[python] embedded db na serveru

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Pátek Červen 10 11:53:08 CEST 2005

Lukas Linhart napsal(a):

>E-mail MaReK Olšavský ze dne Fri 10. of June 2005 11:10:

>Neni, pobezi to na jednom mojem serveru jednou. Cili FreeBSD a soft jakej
>chci.

>Ja pouzivam nonLightWeight Firebird superserver a tez to beha v pohode.
>Myslim, ze postgres a firebird jsou porovnatelne db...kdyz uz jsme u toho
>offtopicu, nema nekdo nejake kvalitnejsi porovnani techto dvou db?
>
>Me laka SQLite kvuli rychlosti a prostredkove nenarocnosti. Ale jestli je
>pravda to zamykani (kvuli ruznym threadum serveru), tak me to fakt stve :[

SQLite opravdu umožňuje pouze jedeno otevření pro zápis. Ve FAQ
doporučují rozsekat databázi na části po několika tabulkách. Mě to
připadá jako čiré zoufalství. SQLite je prostě jen embeded s tím, že se
příležitostně dá připojit i další. Pro síťovou práci ze třech nebo více
stanic to určitě není. SQLite jde ale rychle dopředu a určitě stojí za
to ji sledovat.

Já používám Firebird. Pro nesíťové řešení embeded verzi, která spočívá v
jediném souboru fbclient.dll (nebo so) a přes wraper KInterbasDb se s
tím pracuje docela dobře.  A proto, aby aplikace byla klientem k plnému
Firebird Serveru opravdu stačí jen předělat connect a podstrčit nový
fbclient.dll. Navíc k Firebirdu existupe skvělá knížka od Pavla Císaře.

--
Ing. Ivo Štolpa

PUSSA software, Žižkova 13, 58601 Jihlava
e-mail: pussa na pussa.cz, ivo.stolpa na seznam.cz
stránky: http://www.pussa.cz
mobilní telefon: 602 735 124
pevná linka: 567 320 386
fax: 602 783 071