[python] propagace - preklad 'python'

pavel.kosina geon na post.cz
Pondělí Červen 27 13:35:35 CEST 2005

Jaroslav Pachola napsal(a):
> Ahoj,
>
> tak se mi zda, ze se v tom, panove, docela vyzivate. Monty Python je jmeno
> nebo prezdivka nejakeho cloveka, realneho nebo imaginarniho.

Sem blbej. Myslel jsem ze je to jmeno jako jmeno a ne jmeno jako jmeno :-)
Nějak jsem ignoroval ten apostrof před  s.

Takze jednoduše řečeno Monty je jmeno a Python je příjmení. Tím se vysvětluje že si pod tím autoři
nic nepředstavují, jen "jim to připadá vtipné".

Melo by vyznam
> rozebirat slovo po slove, kdyby serialu rikali Letajici cirkus Franty
> Strnada? Myslim, ze to vysvetleni z wikipedie je docela hodnoverne, nebo ne?

tam je to pravě takový zakukleny, ale nakonec jsem to dole v textu našel.

[Pavel Řezníček]
> [...]
 >přesně bylo, ale mám dojem, že se jednalo o nějakou mythickou potvoru. A
 >ta potvora měla nejspíš nějakou část těla hadí, proto tenvzletný
 >anglický název pro krajtu či hroznýše. Má to navíc stejnýslovní základ
 >jako Pythie - věštkyně. Pythie působily v delfské věštírně.

 >Monty je naopak původu maďarského (viz písničku: "... a Monty čárdáš
 >hrál..." nebo Monty Jack z Disneyovy Rychlé roty), i když zní jakoby
 >anglicky. Monty je možná dokonce v anglofonním prostředí i jméno, které
 > evokuje souvislost s maďarskými přistěhovalci. Nejsem si jist, jestli

Mě tyhlety věci taky berou, ale pokud je to, jak jsem napsal výše, tak se výsledku nedobereme,
protože autor si pod tím (Python, Monty Python) nepředstavoval nějakou věc, slovo, ale jméno a příjmení.

Pokud se tedy autor někdy nerozmyslí jinak, nebo vývojem slovo Python nedostane jiný nádech, tak
budeme muset zůstávat pouze u slova Python, třebas v grafických provedeních. Třebas jako toto:
http://www.geon.wz.cz/download/b_a_n_n_e_r/py3.jpg :-)

Opět upozorním: neříkám hada z py.cz pryč, jen akademicky debatuji.

[ Honza Vrana ]
 >Nemela cast hadi ale byl to poctivej had. Zabil ho Apollon a kde vytekla
 >krev hada tam vznikla delfska vestirna a vestkyne co tam "pracovali" se
 >nazivaji Pythie.

To znamená že nejdřív byl Python a  pak teprve Delphi :-)

Pavel

P.S. To už je na historickou vložku do wiki ....