[python] některé Pythonovské konstrukce

Jindra Sarson jindra na sarson.cz
Čtvrtek Květen 5 10:55:02 CEST 2005

Zdravím všechny Pythoňáky,

předem musím říct, že jsem si Python velmi oblíbil a přijde mi jako
super jazyk. Zajímalo by mě ale, proč se tento jazyk, který je ve
spoustě oblastí konzistentní a přímočarý uchyluje k dost komplikovaným
konstrukcím, které by šly vyřešit určitě lépe. Mám na mysli např:

	- definice statické metody přes funkci - tj. kromě definice fce musím
ještě volat funkci classmethod. Proč se to neřeší např. přes nějaké
klíčové slovo?

	- podobně s property

	- podtržítkové zběsilosti - např. při definici privátní metody - nebylo
by opět lepší klíčové slovo?

... našly by se i další věci. Zajímalo by mě, jaký byl důvod k zavedení
těchto konstrukcí. Podle mě dost znepřehledňují kód. Je důvodem co
nejmenší počet klíčových slov, nebo něco jiného?

Jindra