[python] lorem ipsum

Martn Hassman met na penguin.cz
Neděle Listopad 20 11:14:06 CET 2005

geon napsal(a):

> Nenašel jsem ani nějaký algoritnus, teorii, jak na to, že bych si to
> udělal sám. Je to skutečně tak jednoduché, jak si myslím? : že mám v
> seznamu dejme tomu 300 slov (nesmyslných) a náhodným výběrem vytvářím
> věty s prvním písmenem velkým s náhodným počtem slov a určeným počtem
> odstavců? Nebo se náhodně generují i samotné slova podle nějakého klíče?

K teorii - radeji odkazu 8-)

http://www.pixy.cz/pixylophone/2004_01_archiv.html#1074036428

Spravny Lorem Ipsum generator by mel generovat text, ktery je nesmyslny
(tak nesmyslny, aby se na nem nezastavovali oci divaka, ktery se ma
soustredit na layout stranky a ne na text), ale zaroven by mel
pripominat skutcny text v danem jazyce (= takze bys mel mit pro kazdy
jazyk jiny generator).

Priklad ciste nahodneho generatoru mas na
http://www.fczbkk.com/js/rafbug/ - dle me zcela nepouzitelny, protoze
nedokaze presvedcit oko, ze se jedna o skutecny text.

Dale jsem nasel http://www.herodes.8m.com/dadau.htm Co je opacny pripad.
Ale jako Lorem Ipsum taky nepouzitelny, protoze naopak generuje vety,
ktere davaji smysl, takze se na nich "zaseknes" a ctes je.

Tenhle mi pripadl docela dobry (generovani odstavcu pro cestinu)
http://generator.m-core.net/

Ja mel oblibeny http://www.fi.muni.cz/~xznamen/turkey/ bohuzel uz tam
neni. Pro ukazku prikladam 2 kdysi vygenerovane odstavce - dle me to je
presne to, co ma Lorem Ipsum byt - na prvni pohled oko uveri, ze je to
skutecne cesky text, ale pri tom nemas velkou tendenci ho cist (aspon ja
ne 8-), protoze to jsou nesmysly:

Hafaneste úmyvat nestrazce caj casíc tlínka smuslergo melý umelý. Oba od
ma ríklek. Alem a záský nadiátce cajakoved rí lehlínka tlíkem houtor.
Más umesí stí. skovu doskovám rík znasí cuvat. skový sul huláka
dechynsko doskojska houzaský neda razce aut. Kat úmysl nedobal obrazínka
podajeda lunce cný báska oba poc hafanasy úmyvatky.

Obseladlo hodostí cajak ale. cný hradostup vesticí stítky stí rojskamar
pa úmyvackol odoskajen lzickolo zavý! Nechynsko hulák umesícný jený
prestaný vlac rík klalem úmyvacít ztepicí. Acítkytan umrad úmyslunce
rozcuce úmysledno rojska lvá. Jedaj hartakocá umrabus sólo cajen taje
sko bit jedobzor kuch trojedpou. Váleda sou cuvac rostarci krátce
poklozínk cekak harazcen rozemi. Doskole hodlo umít tavý lehlý znovodlog
rícipádep umí cineumelý dobická buslehraj. Hulák pyta drát bozeknovu
umyvalem cní umyvalekn hafanem úmyslupný.

met - martin hassman
http://mandala.sipka.org