[python] lorem ipsum

Petr Vaněk petr na yarpen.cz
Neděle Listopad 20 19:45:56 CET 2005

On Sunday 20 of November 2005 10:58, geon wrote:
> Neznáte někdo nějaký generátor Lorem Ipsum (textový)? Jako modul,  nebo
> exe, s možností volání z Pythonu...

nedavno jsem to resil tak, ze jsem pro kazdy "jazyk", v podstate abecedu,
nechal vygenerovat nekolik odstavcu webovymi generatory
(http://lorem-ipsum.info/, pixy atd.) a pak nahodne vybiral odstavce podle
pozadovane delky. Ukazka algoritmu je dostupna v DTP SW Scribus.

> Nenašel jsem ani nějaký algoritnus, teorii, jak na to, že bych si to
> udělal sám. Je to skutečně tak jednoduché, jak si myslím? : že mám v
> seznamu dejme tomu 300 slov (nesmyslných) a náhodným výběrem vytvářím
> věty s prvním písmenem velkým s náhodným počtem slov a určeným počtem
> odstavců? Nebo se náhodně generují i samotné slova podle nějakého klíče?

Vygenerovat lahodne LI neni zadna sranda. Kazdy jazyk ma specificke vlastnosti
(cetnost hlasek, pouziti mezer, barva vyplne/textu apod.), takze generovani
pres slovnik neni uplne koser, anzto je slovnik omezeny. Vetsina generatoru
ale podle meho nejakou slovnikovou variantu pouziva a na bezne vyplnove texty
urcite staci.

Kazdym padem - nic pythoniho na LI neznam (coz neznamena, ze neexistuje), ale
pseudonahodny vyber ze slovniku nic nezkazi.

--
Petr Vanek --------------
petr [at] yarpen [dot] cz