[python] Diskuse: "Strucny seznam"

turbo na atlas.cz turbo na atlas.cz
Čtvrtek Říjen 6 10:55:04 CEST 2005

Pro překlad pojmu "List comprehension" se mi líbí "Dovedný seznam".
Chvíli jsem rovněž uvažoval nad pojmy "Erudovaný seznam" "Obratný seznam"

turbo

-----Original Message-----
From: python-bounces na py.cz [mailto:python-bounces na py.cz]On Behalf Of
Petr Prikryl
Sent: Thursday, October 06, 2005 9:26 AM
To: Konference PyCZ
Cc: Konference Tutor portalu PyCZ
Subject: [python] Diskuse: "Strucny seznam"

Ahoj všeci,

Aniž bych chtěl jakkoliv napadat Honzu Švece,
jehož práce si vážím, "dráždí" mě jeho
doporučení pro překlad pojmu List comprehension
(viz http://www.py.cz/DoporuceniProPreklad).

Svůj názor uvedu později, abych neovlivňoval
diskusi hned od začátku. Vyzývám naprosté
začátečníky i zkušené borce k odpovědi
(posílám do obou konferencí):

1. Zkuste na chvíli zapomenout na své dosavadní
   znalosti Pythonu. Co si představíte, když se
   řekne "Stručný seznam"?

2. Pokud souhlasíte s tímto překladem pojmu,
   rozeberte význam tohoto sousloví.

3. Pokud nesouhlasíte a nevíte proč, co se vám
   zdá na tomto překladu divné?

4. Pokud nesouhlasíte a víte proč, zkuste
   navrhnout jiný překlad a zkuste to zdůvodnit.
   (Musí to být stručné, jednoduše pochopitelné
   a pokud možno samovysvětlující.)

Díky,
  pepr

P.S. Třeba tahle zpráva jednoduše zapadne
   mezi smetí, třeba ne ;-)