[python] unicode

ViNiL vinil na zagamma.cz
Pondělí Říjen 31 01:48:41 CET 2005

Pavel Reznicek píše v Ne 30. 10. 2005 v 15:42 +0100:
> Také existují 32-bitová kódování, ale s těmi zatím nemám zkušenosti.
> Také zabírají zase dvakrát tolik místa a existují hlavně kvůli nové
> indexové oblasti Unikódu nad 0xffff.
> Takové znaky však nejspíše
> nikdo z nás každý den nepíše.

I kdyz je to versovane, nelibi se mi tak docela takova uvaha. Pokud uz
bych potreboval kodovani s pevnou delkou znaku -- ackoliv ted me opravdu
nenapada k cemu :-) -- pouzil bych rozhodne UCS-4. Proste proto, ze do
UCS-2 se aktualni unikod nevejde a uvaha o tom, jestli budu pouzivat
honk-kongskou abecedu, ci nikoliv, neni IMHO relevantni.

Jo, jina vec je ta, ze se mi ted behem 15 minut nepodarilo prijit na to,
jak z pythonu to UCS-4 vytriskat -- ackoliv je s ctyrbajtovou
reprezentaci unikodu zkompilovany. Nejaka napoveda od nekoho?

--

ViNiL, ultimativní opravář komínů